Hoppas lite att du läser det här...

Jag blir så ledsen när folk är ledsna.
Det är som om att jag sätter mig in i folks känslor och blir liksom ledsen själv.
Antar att jag har ganska när till det...

Var inne och läste en blogg, jag brukar följa lite då och då. Ägaren till bloggen är ingen nära vän, men vi är inte  lååångt borta faraway heller :-) Inte vänner så att vi bara umgås hon och jag, men i grupp! :-) hon verkar ha väldens goaste hjärta och verkar vilja alla väl... därför ännu mer tråkigt att hon befinner sig i detta läget.
Jag snappade upp någon vink om att inte allt stod rätt till, men hon borstade bort det inför alla, lika fort som den kom. Ville tro henne, men idag inser jag att det nog var värre än värst...
Nu skrev hon inte rakt ut vad det handlade om, men jag har lagt ihop 1 och 2 och jag tror att jag fått det till 3.
Fasen du/ni lever i just nu har jag gått igenom några gånger, tro mig. Det bästa är väl att man blir starkare tillsammans av det, men så blir inte utgången i alla fall :-/
Skulle så gärna vilja säg dig mer... för att hjälpa. Det som kanske inte går att hjälpa...  

Man måste våga satsa för att vinna.
Ibland måste man satsa mer, ibland mindre.
Ju mer man satsar ju högre risk är det att man dimper ner hårdare än någonsin till marken.
Om man slår på jackpott, lever man guld.
Men om man förlorar allt, man tror man äger och har.
Då gäller det att vända sig om och se vilka som verkligen stöttar en i ryggen, puschar en framåt och som finns där.
Då du inte orkar stå, står dom åt dig eller hjälper dig stå.
Bakåt vill ingen gå, även fast du strävar emot och vill inte riktigt glömma, så är dom små änglarna bakom din rygg, till för att få dig på fötter igen.

Jag tror att du har små änglar som finns där i tid och otid, ta till dom!
En är stark... men två eller fler starkare!

Jag har några änglar där ute, ni vet vilka när är!
Är så otroligt tacksam över att ha er i mitt liv.
Ta åt er av texten, för det är precis så jag känt ibland.. när livet varit upp och ner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0