Tott-a

Jag jobbar hemifrån idag. Elliott är sjukt snorig och hostar som värsta kråkan.

- Mamma obbar obbet.
- Ja, men mamma jobbar ju hemma idag.
- Mamma obbar hemma... dator...


Elliott ställer sig i dörrhålet och tittar på mig:

- Mamma tott-a.
Jag frågetecken.
- Mamma tott-a. Pekar ut genom fönstret
- va?
- Mamma, myk-he nö ute. tittar ut
-
Ja Elliott det har du rätt i, det är väldigt mycke snö ute.
- Mamma, myk-he nö ute tott-a
- Säger du t-o-r-s-d-a-g?! säger jag med ett vinnande lotto-leénde på läpparna.
- Jaaa, säger han och vänder sig om. Inge mer med det.
- Ja, gubben idag är det torsdag... hur visste han det? Jonas måste ha sagt det imorse...
- måndag tisdag onsdag torsdag.. börjar jag rabla, vid fredag har han redan vänt sig om och fokuserat på sin tåg bana igen.

Han fick en spindelmannen dräkt i julklapp. Den har han sovit i nu två dagar i rad. Han är jätte söt i den.. ska knäppa ett kort sen får ni se... det komiska i det hela är att han säger. - Mamma Elliott e mannen!!!! Elliott e MANNEN!!! han glömmer spindel... haha sötis. Borde filma mera.




Uppdatering 21.00
Anna knäckte koden.
Klart lillkillen menade att det var mycket snö ute.. och att man måste skotta.
Vad tänker jag med?
Satt mitt i mitt och hade bara jobbet i skallen.
Stackarn... mamma e ju pucko!

Kommentarer
Postat av: Hanna

säger vi med om filmkameran, för dålig på det..

2010-02-25 @ 18:16:54
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tror tott-a betyder skotta! Mycket snö - skotta! :D

2010-02-25 @ 20:10:51
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Anna

Krävdes en barnlös lärare för att knäcka det, haha :)

2010-02-25 @ 21:05:02
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hille

Det tog jag faktiskt oxå med en gång:-) Och jag är bara en sketen assistent med en ickepratande unge;-)

2010-02-26 @ 07:55:44
Postat av: Micaela

Håller med om filmandet.... Vi har inte ens filmat en sekund på Minna än.... Filmade på Mallis i augusti och lite på julafton. Och vi har nog inte tittat på något vi filmat sen dopet......... Skäms otroligt mycket!!!

2010-02-26 @ 10:06:56
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0