Pappapolis

Pappa J jobbar kväll ikväll.
Han kom förbi för att hämta sin matlåda, jag gjort iordning.
Elliott hoppade och pekade i fönstret P O L I S B I L!
Polisen stiger in i hallen och Elliott blir blyg, både han och jag tittar storögt på hölstret kring midjan.
Vi blev medbjudna ut att titta lite närmare på "the cop car". Känna, klämma, skruva, ratta och sitta.
Jag lämnade den biten till Elliott. Det är lixom lite emot min natur och mina principer att sätta mig i en polisbil. Där sitter man enbart om man absolut måste enlig mig.

Till min förvåning är hans kollega jätte trevlig... det har alla kollegor jag träffat varit. Helt normala.
Jag har inte stött på MR COP yet antagligen, vilken jag känner kan gärna få vänta lite. Han är sur otrevlig och tvingar mig hoppa på ett ben och skälla som en hund. Garanterat. Makt heter det!

Elliott efter mötet. Han fick tunghäfta i polisbilen men när han kom in lossnade tungan.

- Mamma, varför har pappa handbojjor?
- Han måste ju kunna hålla fast tjuven om han vill smita.
- Varför har pappa vattenpistol?
- ja.. hmm.. (hur drar man det snabbt på ett pedagogiskt sätt?) han...
- Ska han skjuta på tjuven eller?
- Nja.. ja... nej, helst inte. Han har den där för att skrämmas lite bara.
- Men mamma, varför har han en sånhär (så håller han handen kuvad framför munnen och mumlar)
- håkeytåkey... (ingen aning om hur det stavas) jo men dom kan prata i dom med varandra.
- Jaha, telefoner?! Kan man ringa på pappa på den eller?



Kommentarer
Postat av: Fotograf & Makeup artist Linda-Pauline

sv; Visst är dom! Det är märket Roots, som bla finns på Eurosko!

2010-12-17 @ 20:02:24
URL: http://lindapauline.se
Postat av: Hannah

SÖTnöten!! puss!

2010-12-17 @ 20:29:35
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, fan vad du skriver bra! :)

Jag o Mange satt och skrattade och log, både sött och roligt :)

2010-12-17 @ 21:58:46
URL: http://napolia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0