en drömmars dröm



Här om kvällen gick jag och la mig alldeles påtok för tidigt.
Redan vid halv 9 med Elliott. Ja jag var ju helt slut, så det kändes rätt att gå till sängs.. men nej.
Jag vet ju hur det blir. Men jag tänkte, kaaaanske inte den här gången. dhö

Jag somnade väl runt nio. Vaknar 01.35 av att blåsan v e r k l i g e n behöver tömmas. Där har jag lärt mig en sak. "Gå på en gång!!" Annars somnar man om, men sover inge vidare för att det är något som "stör", man drömmer om att man går på toaletten... om och om igen... sen när man vaknar blir man lika arg på sig själv varje gång, för att man inte gick första gången för nu är man vråååål pinknödig.

Efter turen till toaletten, vänder jag på mig några gånger.
Håret ligger rätt -Check, vill inte ha det i ansiktet.
Kudden mellan knäna - Check! (gravidgrej)
Töstig, blask blask i munnen  - Check!
Inget vatten på sängbordet - Check!
somnar...

Vid halv tre börjar min kropp vakna till liv. Men jag vill inte gå upp utan tvingar mig själv sova vidare.. vilket alltid resulterar i att jag hamnar i dvalsömn. Man vet inte om man är vaken eller drömmer. Ganska fashinerande faktiskt.

Jag började drömma en dröm jag drömt förrut.
Ungdomar är arga. Utanför vårt hus. Pågatan. Dom kastar saker in på tomten och kommer tillbaka till platsen gång på gång. Men ledsna miner. Jag känner frustration.
Förra gången jag drömde samma sak var för ett halvår sedan.
I drömmen höll vi på att riva eller bygga upp vårat hus, jag kan inte skilja på det hela. ha ha Illa, jag vet. Det var bara halvdanna väggar överallt och med gammal gammal tapet på. Men att jag ville tapetsera om osv.
Liknande dröm inatt igen. Men jag låg i min egen säng.
Vips flyger ett isblock upp i luften, utanför fönstret och ner igen. Alltså är det någon på vår tomt, nedanför huset *skakis* (Typiskt mig att drömma läskigt när jag sovit för länge o tvingar mig själv sova vidare.. det slår aldrig fel) Det ruffas och bökas på bakgården, jag får samma känsla som förrut. Folk går dit och är ledsna, förbannade, frustrerade och allmänt arga.
Jag tittar bort. Kommer ihåg att jag funderar på att väcka Jonas.
Nästa sekund tittar jag mot fönstret. Där står en pojke och stirrar in... och någon skriker A N D R E A S. (kan även vara Anders)
Hans bild har etsat sig fast på hornhinnan.
Här slår jag upp ögonen bums och ser att båda rullgardinerna är nerdragna. Det är min skräck, att någon bara ska stå där och stirra på mig på andra sidan glaset. Hua!

Det här är märkligt! samma innehåll i en dröm, med typ ett halvårs mellanrum. Drömmen känns ännu mer äkta när man typ är vaken fast egentligen inte... hmm.. ahh. Typ.

Mina fantasier har skenat iväg och nu vill jag veta vad denna pojke vill mig. Men jag har ju förstått att det kommer jag inte att få veta i nattens bravader. nejnej. statistiken säger att fortsättning följer om ett halvår.
Jobbigt. Då har vi ju knodd och allt. Det här vill jag ha svar på nu. Helst på momangen. Ögonabums.
Vad vill du mig?

Kommentarer
Postat av: Hanna

kanske är en andreas i magen?

2010-08-04 @ 21:55:27
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

varför skulle folk vara arga och irriterade på det? :-)

Nä...

2010-08-05 @ 09:34:04
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag ska plugga på Väddö fhsk, hälsopedagog. Sedan denna distans utb. är en hälsocoach utb! :)

Så hälsa hälsa hälsa kan man säga ;)

2010-08-05 @ 12:10:34
URL: http://napolia.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur blev det med köksbilderna?! =)

2010-08-05 @ 18:20:18
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0