Hej hej Spanien.. här kommer vi!





Titta, det ligger ju inte så långt från Ibiza. Där kan det vara fest. Harjaghört!

Resan till Alicante närmar sig med stormsteg... Vi ska bo en liiiiten bit bort, i Torrevieja.



Packningslista kläder.
Packningslista apoteksväska.
Packningslista böcker o nån leksak.
Packningslista kameraväska.

Jag är lite nervös.
Resan dit blir nog inga problem (i min värld) mot vad hemresan kommer att bli.

Ditresan: Jag, en Elliott, en ryggsäck á la ? liter, en resväska, en vagn, + två handbagage. 
J kommer ju att köra oss till Arlanda mitt i natten och jag tror inte att jag släpper taget om honom förrän allt bagage är incheckat. Sen får Elliott och jag roa oss själva inne på gaten. Titta på flygplan eller något.
På flygresan kommer vi att få det hur ko-lugnt som helst. Elliott lär ju sova och jag kan också slumra några timmar... det kommer bli så avkopplande så. Kanske äta någon matbit, skratta ltie och somna om.
Väl framme kommer Marie att stå direkt vid utgången av planet och vinka oss till sig.
Inga problem. Hennes plan landade ju några minuter före vårt.
Allt bagage kommer vi att få fram, huuuur smärtfritt som helst.
Sen ska vi till biluthyrningen och sen bär det av mot nya äventyr.
Så chickt klarrt!

Hemresan: Jag, själv, en treåthalvtåring, en ryggsäck á la ? liter, en resväska, en vagn, + två handbagage. Vart checkar man in vagnen? Where do I check-in the v-ä-g-n? Jag hade en tanke först att försöka låta Marie lära mig den frasen på spanska, jamenar vi har ju en vecka på oss. Kan ju inte vara så svårt. Men sen kom jag på att då kommer antagligen den lilla chicka värdinnan även s v a r a mig på spanska. Och då är jag ännu mer körd. Så det var ju ingen bra idé.
Stop och belägg... vänta lite. Innan jag ens kommer till det stundande problemet har jag en lite mer angelägen uppgift, jag inte har möjlighet att krångla mig ur. Det ser nämligen inte bättre ut än att jag måste köra själv till flygplatsen och lämna tillbaka hyrbilen. Herreminje. Jag som knappt kör här hemma i é stockholmo. Gissa om jag redan nu måste gå på bajjen!?
In med alla grejer, ut med alla grejer, måste checka in 2 timmar innan avgång - check!
Jag hoppas att ditresan var lika angelägen som jag tänker mig den så att treåthalvtåringen har en lika positiv inställning till flygningen denna gång.

Jag hoppas för all del att den spanska befolkningen inte tycker och tänker som den franska. Att det är deras språk som gäller och skiter fullständigt i Engelskan överhuvudtaget. Då är jag rökt. Lika rökt som jag var på spanskalektionerna i gymnasiet när jag äntligen skulle slippa ifrån franskan, tänkte jag. Det vart så körigt i hjärnan att jag inför hela klassen blandade både spanska franska och en släng engelska. Ja, då var mitt kokta fläsk stekt. Och jag insåg att det bästa för mig var nog inte att berika mitt ordfråd med ännu mera språk, utan hålla mig till dom jag redan har påbörjat. Så så vart det. Tre ytterligare år med den förbannade franskan.
Än idag förstår jag knappt språket, vilket slöseri med tid. Den första frasen som dyker upp i mitt huvud är inte "jag heter" eller var bor du? Utan Pascu je lu vu bien. Det säger dom i en sminkreklam på tv:n. Tänka sig vad tv:n kan ha för inverkan på språket.

Nej, så mycket har jag förstått franskan kommer jag inte långt med i spanien. Men engelskan då? Lite knacklig med funkar efter några dar...


Kommentarer
Postat av: Lise-lott Ökvist

El lenguaje corporal siempre funciona! El punto justo...Buen viaje! Hasta mañana amigo!

2010-08-17 @ 18:27:01
URL: http://liselottokvist.blogspot.com
Postat av: Malin

Guu vad kul att ni ska dit! :D Låter supermysigt! Och klart de kommer gå bra!



SV: Tack för frillkommentaren :)

2010-08-17 @ 18:34:19
URL: http://napolia.blogg.se/
Postat av: ÅÅÅÅÅÅH HEJ

VAD FINT

2011-11-22 @ 13:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0