top of the line helg!

VARFÖR KOMMER INTE SMSen FRAM???

Aja, nu ska ni få höra om Helgernas helg.

Han för en gångsskull med en hel del, över förväntan faktiskt;-)

Fredag: 
Efter jobbet åkte jag med damerna upp till östhammar för att spela världens idiot match, som slutade 2-2. Jag önskar jag kunde ge lite stryk, med tanke på vad jag fick ta emot. Hemmasommare är alltid sååå pinsamt, när dom visar det så tydligt.
En i laget har hoppat på kryckor hela helgen... visserligen var hon duktig på att ge tillbaka, men det blev som en grej för laget att skada henne så mycket som möjligt... och publiken drev på det hela genom att hurra och ropa och applodera såfort hon åkte på däng.
Det är ingen sortens sport jag vill delta i.
Väl hemma igen så var det ett glas vin som gällde med endel av laget nere på "stan". he he hemma runt 02.

Lördag:
Fick sovmorgon och darlingarna hade varit och köpt nybakatbröd på morgonen. Mums. Solen sken och vi packade in oss i bilen mot städernas stad, Uppsala. På IKEA hade vi barnpassning och J och jag strosade runt i köksvärlden. Vi fick hjälp av en super kunnig, trevlig, anställd kille som kunde allt, undrar om han ingår i sortimentet? vore trevligt!
Så nu vet vi exakt hur vårat kök kommer att se ut ;-) planerat in i minsta detalj!
Sen blev det en superkort sväng i dom centrala delarna. Kan inte minnas när jag klev på gatorna där sist :-( saknar min underbara stad. Kom på mig själv tycka att det fanns onödigt mycket butiker... ha ha man vänjer sig snabbt.
Sen begav vi oss till middagen. Jätte trevligt och elliott fick stoja runt med sin syssling som han tycker så mycket om. Jag fick mysa lite med en tiomånaders, vilket inte är alltför bra. Inte alls. Ha ha.
Lugn i bussen! Minst ett år innan tillverkningen kan börja.

Söndag:
På morgonkvisten ringer Lisa och frågar om Olle, vår gudson, möjligtvis ville leka lite med Elliott idag. JAVISST!! Så han fick vara med oss i vårt röjande på tomten. Vi slängde på ris och skräp på lasset, åkte upp på görla och tömde, upp till villagatan, lastade lasset fullt med ved och hem. Samma procedur igen och sen tillbaka hem. Pojkarna satt som ljus i baksätet och pratade om ditten och datten. Man märker på Elliott att han verkligen skiner upp av sällskap i baksätet. Vilket Olle tar lite för givet för att det alltid är minst två i hans baksäte...
Ett litet problem är att vi inte riktigt kommit underfund med vad vi ska bjuda på.. frukt är ju inte - ok- längre... och absolut inte kakor och glass. Inget sockersött alls. Jag som helst av allt skulle velat proppat i olle den ena glassen efter den andre, för får gudmördar göra. Men eftersom att jag inte hade så mycket annat än fun saft, korv och riskakor att bjuda, som var ok, så fick jag överrösa honom med kärlek istället ;-)
Jag tog även tag i fönsterna på framsidan, så nu blänker dom :-)

Jag är verkligen nöjd med denna helg, den innehöll allt :-)
Nu ser jag fram emot nästa helg, redan på fredag faktiskt.
Får celebert besök och jag vet att denna sista april kommer att bli bättre än toppenbra!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ska bli så kul på fredag!!

2010-04-27 @ 21:52:10
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hanna

var han snygg också? ;)

2010-04-29 @ 07:59:21
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0