fruktosintolerant?

Mår bättre idag.
Anar en aning feber, men bihålorna är bättre, men snoret flödar som aldrig förr.
Helt mosig i skallen, hostar och har mig.
Jag är hemma idag och vilar upp mig.

Vi har fått nya direktiv av el doktore angående Elliotts mage. Vi ska testa en kost utan fruktos. Alltså socker. Ok, godis, kakor och sylt.. jag förstår. Men nej nej, även äpple, banan, apelsin, päron, joghurt, morot, ärtor, majs, kräm, glass, blodpudding, sirap, ketchup eller senap. Listan kan göras lång.
Det värsta, tycker jag är, att han inte få äta frukt. På dagis äter dom frukt 3-4ggr om dagen.
Som tur är har vi fått en lista med "istället för " saker... så som, kålrot, selleri, spenat, avocado, rädisa, broccoli, vitkål, blomkål och vaxbönor.
Varsegod Elliott! Mumsa på!

Nej, jag tycker synd om honom. + att han är laktosintolerant på köpet. Inte lätt. Men doktorn trodde att om man fick bukt på fruktosproblemet så skulle laktosen nog lägga sig.
Kan inte vara kul att som treåing aldrig kunna äta samma mat som dom andra.. alltid ha sin lilla speciella maträtt. Nej... samtidigt som jag vill finna problemet så fort som möjligt så hoppas jag ändå inte att det är fruktosen som är problemet. Han älskar fruk och framför allt morötter.
Hur ska jag någosin kunna baka något åt honom? Hur ska det bli på kalas?
En månad ska vi hålla på... den månaden påbörjades idag...

Min lilla sparvel... bara du mår bra!







Saknar Doris. Nu får hon komma hem. Två nätter borta är två för mycket.




Kommentarer
Postat av: Hannah

Men fasters lilla gosegris!!! Stackars liten!

Kom hit så ska jag pyssla om er (efter att jag läst på om vad som gäller!) Komsikom!! puss

2010-04-16 @ 10:44:02
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Marih

Maila mig. Ny bloggadress...Kramis

2010-04-16 @ 11:33:14
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Hanna

arkiv --> mms ---> hur gör jag (länk). tadaa!

2010-04-16 @ 12:39:06
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lise-lott Ökvist

Stackars liten...hoppas de snart kommer på vad som felas med honom. Usch! kramar från mig!

2010-04-16 @ 17:56:38
URL: http://liselottokvist.blogspot.com
Postat av: Moa

Fel... fruktos är fruktsocker. Glukos är socker.

Så all glass, kakor och liknande sötsaker som mestadels enbart innehåller glukos ska du kunna äta.

2010-04-17 @ 02:29:35
Postat av: Ida Nordin

Jag är 17 år allregisk mot fisk, ägg, soja, och mjölkprotein. Som grädde på mostet är jag fruktosintoletant (hereditär fruktos.... HFI)visst, det låter inte kul och är inte så roligt heller. Jag mår grymt bra ändå och tar vara på livets goda stunder utan glass, frukt och saft!

Hur har det gått med din pojk? <3

2011-07-31 @ 23:30:08
URL: http://idaaa-n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0