Inte en vacker dag

En dag, i början på min första jobb-vecka, spöregnade det.
Det fanns inget annat än att kasta sig upp på cykeln och hojja sig hem.
Klaffs-klaffs lät det i skon efter att jag inte lyckats parera mellan de gigantiska vattenpölarna.
Skon bara sörplade in vatten. Sen vart det pöl efter pöl.
Mina fötter simmade i min vattendränkta sko.
Regnet piskade upp en ganska så skön rodnad på min hud.
Och inte hade jag någon regnjacka med mig heller, så jag slängde på mig en skönt lysande orange arbets-regn-jacka. Den drunknade jag typ i. But who cares?
Konstig man är. Bara man är torr om knoppen så känns allt bra :-)



Miss dyblöt!
I vita byxor.. jag  vart ju grisskär :-P


Kommentarer
Postat av: Anna

Du kan vara lycklig över att inte ha ett jobb där man ibland måste vara ute i regnet :( Kramar

2009-09-03 @ 20:43:35
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0