Innebandymatch

Sesongens första match idag :-)
Mot Åkersberga.
Dom hade träningsläger här i helgen och ville avsluta den med en match mot oss.

Vi var sju tappra spelare (+ 2 målvakter) som kunde ställa upp.
Vi fick gå runt på tre backar och tre i kedjan.
Vi stod emot bra. Vi gjorde hela tiden ledningmålet. Sen kvitterade dom snabbt därefter.

Jag fick spela back :-) men jag måste nog vara den mest veliga människan i världen.
Halva, förra, sesongen ville jag inget hellre än att spela back. Men efter en sesong uppe på top så blir man ganska färgad.
Backplasten trodde jag skulle sitta i ryggmärgen, men tänket har vissnat en del och jag är lite mer smittad av anfalls-tänket.
Det är inge kul att spela när man känner att det mesta skiter sig... men det är bara att kämpa på. Hela laget kämpade som hästar idag :-) Vi kämpade för varandra och vi ville verkligen göra bra ifrån oss, allihopa. Vi var inte ens två hela femmor medans dom nästan kom med tre.

I tredje perioden blir jag satt på top.
Vi hade legat under med 4-5 ganska länge men, SMACK så satt 5-5 målet. Skönt, att få avlossa bössan lite ;-)

Matchen slutade fem - fem och jag är jätte nöjd över lagets insats. Det ser mycket bra ut inför serien tjejer!!
Ska bli kul att spela :-)

Ryggen funkar. Min bästa vän, gördeln, håller ihop det mesta. Sen att man är stel och lite orörlig efteråt, kanske inte är så konstigt. Tre träningar och en match på samma vecka. Keep up the good work!

*smilar mest hela tiden, den här helgen har varit underbar*


Kommentarer
Postat av: Hanna

Inte säsongens då? ;) Spelar ni i 2:an nu?

2009-09-06 @ 23:50:35
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

Jo jag veeeeeeeeeet. nu vet jag :-) Jonas påpekade det igår... haha

Det var 50/50... med e eller ä. hahah

2009-09-07 @ 09:02:03
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Marih

Ja det var helt underbart..kan tänka mig en fin sommardag där...Måste dit nästa sommar o bo i stuga TRE igen :)



Allt bra med dig? Kram

2009-09-07 @ 09:13:12
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0