Idag söndag, igår lördagsfajt


Igår var det nära skiljsmässa x 2. Johanna och Mattias kom över och vi käkade godis och satte oss för att spela spel. Första omgången gick ju bra. MEN ANDRA!
Man skulle ha 30 sek på sig att rabbla ord. Då ska det vara 30 sek och inget annat!! Jonas säger STOP och sen trycker han på knappen... Där stod inga 30 sek inte... 29, nånting. Varför i bövulen ropa stop innan den hunnit över 30?
FUSK!!
Jag skulle säga sand papper men han bara sänga sand, innan jag var avbruten. Alltså hade jag hunnit säga papper och vi vunnit!
FUSK FUSK FUSK!
Fastän att det var nästan 24 timmar sedan så känner jag hur arg jag blir. Det glödde i mina och Johannas ögon. Det där var INTE OK! Jonas och Mattias nästan vred sig av skratt. Men det var tame *pip* INTE ROLIGT! och för att reta mig ännu mera kastar Jonas ord, ett efter ett, på mig. Jag bad honom sluta, både två och tre gånger. Tillslut resulterade det hela i att han fick alla spelkort över sig och jag var inte den som hade tänkt att plocka upp dom. Johanna vart så till sig och ursinnig att hon var tvungen att lämna bordet för ett toalettbesök.
Det hela slutade i att herrarna vann, men med fusk. HUA vilket fusk!


Igår var igår, idag är idag.
Elliott har varit febrig till och från hela dagen. Jag tror att han får vara hemma imorgon också. Jonas ska vabba.
Min hals har börjat tjorva, men det låssas jag inte. Den kankse bara försvinner av sig själv :-)

Nu ska jag snart sätta igång med söndagens matlanging, sen blir det spackling för hela slanten.

Hur har er helg varit?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra! Jag har sovit jättemycket. Det var välbehövligt! Massa kryapådejkramar

2009-11-15 @ 23:19:43
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hille

I Hovet har vi varit hos ett par kompisar och ätit god mat:-) Igår snyltade vi till oss mat hos Pauls föräldrar, slappa som vi är. I övrigt har det itne hänt så mycket. Vi har förberett lite inför nästa helg. Puss

2009-11-16 @ 09:13:10
Postat av: Mattias

För att ge lite nyans till det hela ska vi väl lägga till att det inte stod 29 och nånting.. Utan 29,98 = 30 sekunder... :) Med tanke på att ni fick två omgångar och att vi vann med två eller tre rutor så hade vi annars vunnit med fyra eller fem rutor... Allt är en tolkningsfråga. Och tänk vad roligt vi hade! :P Tack för senast förresten! :)

2009-11-16 @ 16:17:30
Postat av: Johanna

jag kan inte annat än att hålla med! Det var FUSK! jag skulle då aldrig vilja vinna nåt på fusk men men om det är så det ska va!=)Förutom grabbarnas fusk var det superkul=) måste göras snart igen. Men då får vi väl strunta i det spelet!



Kramar

2009-11-17 @ 19:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0