Lite mer och lite till

Ett större i-landsproblem kunde man ju inte ha... Förlåt alla u-länder, men... vilken matlåda ska jag ta?

Den med en supergoda köttfärsåsen?
Eller baconcurry röran med kokt potatis och morötter?
Eller pastasåsen?
Eller varför inte laxen i lovely lemon såsen?

Jag är totaly alone hemma för kvällen och kan verkligen inte bestämma mig. Lite av varje? Nej usch! Jag får suga lite på den karamellen.
Vänta lite.. jag måste gå och utföra lite våld mot toalettstolen.
Sådär ja... det pyser så jäkligt!

Jonas är i tjänst inatt, löningshelg å allt... nu ska han få känna på livet som polis med rivstart. Kan inte låta bli att jämföra det lite med den första inköringsperioden på BK. Efter några dagar kom första natten.. I KASSAN! Yeah right! Där det inte längre bildades köer utan det var bara ett hav av otrevliga, fast flest trevliga, fyllon. Där man skulle ta så många beställningar som möjligt samtidigt... och inte kunde man kassan tillräckligt heller.. men jag tror att det är verkligen då man lär sig :-)
Så på dom bara!! Bovarna!! Dra dom i örat och säg "Å hur var det här då?" "ajja bajja" För svårare än så är det väl inte? 2,5 år i skola, för att lära sig det? Ja visst ja.. lite kondition övar ni ju oxå ja ;-)

Tre stooora sånna här stod och väntade på trappen idag, från fröken knopp. På kortet stod det " Vi ses imorgon, Älskar Dig" Who could it be? :-D





Idag har jag faktiskt klämt på några nya nyinvesteringar :-) Oh herre gösses, det påminde mig om när mjölken rann till i brösten efter förlossningen. OMG! Stenhårda!! Och Ja, hon sa att det påminde väldigt mycket om det. Jag har aldrig känt på ett par så "nya" förrut, trodde dessa skulle vara blå-röd-gröna, men de hade den helt vanliga vintriga *fniss* hudfärgen och såg riktgit bra ut. Bra konstnär det där, han med kniven.. :-D
Och detta hade hon med sig på snabbvisiten. Hon e för gullig! Pysslar och donar... till mig :-)





Nej nu är klockan mycket... Snart dax för Idol.
För att slippa det här med matfrågan kanske man ska slänga sig på den här istället?!
ja.. så får det nog bli...



Gick en promenix till affären och kom hem med en påse sånt här



en liten baktanke har jag ändå... Hoppas på att få några riktiga höjdare på besök... typ en alldeles röd, tjock, burrig och fin domherre i vinterskrud. Alldeles utanför köksfönstret. De ni!! *klick klick*

Väntar på att den gamla godingen Marie ska ringa... saknar henne...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra fråga! Jag får vända på det och säga att Erik lär ju stanna. Vad tror du?

Jag börjar tycka att Tove blir sämre...

2009-11-27 @ 22:23:10
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Laj

haha ja du skulle sett investeringarna för ett par veckor sen, då var dom blå-lila, MEN NU SÅ!!

För övrigt Lina, du kan inte sätta upp fågelmats-bollar när du har katt, det är ju lika med att du samarbetar med katterna. "här kom så får ni lite smarrig mat, åsså vips blir dom själva uppkäkade av Doris" Bussigt!

2009-11-28 @ 06:47:31
Postat av: ElinaLovisa

svar: Hahaha verkligen..

Jag brukar kolla på glada sommarfilmer och må bra en stund.. sen dör jag lite innuti när jag ser detta mörker...!

2009-11-28 @ 09:11:29
URL: http://metrobloggen.se/elinaw

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0