Jag skäms

Jag skäms!

Kl 16.13 kommer Jessica upp med telefonen och meddelar att det är Elliotts dagis.
Vi har glömt att dagis stängde 16.00 idag. ÅÅÅÅ så pinsamt!!
Visst, alla kan vi glömma bort, en gång.. men två gånger!! Det är fy skam!

Vi har så fint skrivit upp alla tider i den fina almanackan som vi fått av Lisa med familj. Men vad är det för mening med det när vi inte checkar av den varje morgon? Vi skulle behöva en elektrisk stöt när vi vaknar på morgonen för att komma ihåg det. Nån som har en bättre rutin?

Rutin ja.. det är mycket med det på jobbet. Vi skriver rutiner för allt vi gör och hela vår verksamhet. Det tar på krafterna. Vi har rutiner upp över öronen allihopa. Så fort man ska på ett toabesök undrar någon om vi har någon rutin detta?! hur gör vi när någon i personalen måste "kolla rören"? Bäst att skapa en rutin för detta. I stil med:
När någon i personalen känner ett visst behov eller påtryckningar görs ett beslut ang. detta av övrig personal. Det ska beslutas om det är ett önskemål, ett driftärende, eller möjligtvis en felanmälan.
När vi konstaterat att det är ett önskemål ska ärendet behandlas, utredas och fotodokumenteras. Därifrån väljs åtgärdsalternativ och ska bedöms vilken prioritet ärendet har. HÖG, NORMAL eller LÅG.
Därefter inom vilket tidspann ärendet ska vara åtgärdat.
Om läget är stressat och det bara är en pink blir åtgärdsalternativet kissa hårt!
Har det används något material vid detta val av åtgärdsalternativ?
Lite nötning/ slitningar på skosulan ner för trappan och 4 vik pappersrulle, ca 7dl vatten och en klick tvål.
Är pengen på kostnaderna över 10 000kr?
Nej!
Då får företaget stå för konstaderna själva. (över 10 000 står beställaren för kostanden)
Jobbigt!

Hahaha

Nej jag måste vara störd. Om inte annat rubbad i kolan. Måste kunna lämna jobbet på jobbet!

ps. sitter och finslipar lite på ett klänningsinlägg som jag inte publicerat ännu fastän jag har pillat på det i snart en vecka. fy på mig.. dyker förhoppningsvis upp snart :-)

Skulle ha tränat Kristins pass idag men Jonas hade styrelsemöte :-( får passa på att vika tvätten eller något annat roligt!

pöss på er

Kommentarer
Postat av: Anna

JAg borde oxå vika tvätten, men det är så tråkigt... Kramar

2009-05-11 @ 19:43:51
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Anna

Ja jag lovar. Slänger iväg ett sms. Jag komme rgaranterat gå runt med mobilen på mig hela dagen tills D ringer. (Även om jag eg inte får) Kramar

2009-05-11 @ 21:11:00
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Micaela

Haha! Du är rolig du Lina! Sakna

Kramar

2009-05-11 @ 22:39:26
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Micaela

Coolt att det blev feta bokstäver när jag skrev sakna! Man lär sig nå nytt varje dag =)

2009-05-11 @ 22:40:52
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: hannah

Jag skäms också!

Jag tog E o F bilden o la upp dne på min blogg nu, men länkade till dig.. hoppas dte va ok?!

Frågade ju inte ens!!!

2009-05-12 @ 00:01:44
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Hanna

Äh, det brydde sej väl inte personalen om? Tror det där händer var och varannan dag. Tror det är värre när ni glömmer hämta E överhuvudtaget! Kramis

2009-05-12 @ 09:49:48
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Marih

Ingen fara gumman...vi är snart uppe igen och jag tycker då att vi styr upp något ute hos Lisa.Pratade med henne om de tidigare..vi får ringas..nu ska jag blunda ögonen lite medans Amanda sover ♥

2009-05-12 @ 13:02:10
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0