Dikter jag skrev under graviditeten

Jag skriver så mycket på papper och i tankarna att jag vill dela med mig av dom.. inte bara att dom ska ligga på hög, i någon undanstoppad låda :-)


Vem är du? jag undrar så...
Har du fler än en tå, som man kan pussa på?
Vem är du, som boat in dig i mig?
Är du en kille eller är du en tjej...?
 Det känns som om du är en Han
Men hur jag än gör eller säger så är det sant
Att vem du än är, så kommer jag att känna likadant!
// en-på-jobbet-filosoferande-blivande-mamma-Lina
v. 22

Jaha... å nu då? Mina tankar snurrar så,

Det var en, inte två!
En STOR liten krake som spraka å sög,
på allt förbiflygande som dög
Nu när mamma och pappa sett första skymten av dig,
vill jag bara ha hem dig till mig
Fortast möjligast som går,

jag orkar inte vänta till nästa år! (BF 16 Mars)
Förrut sa jag alltid HAN,
men efter UL:et säger jag inte lika dant
jag undrar... Är du en tjej, så illa som jag mått,
kanske för mycket kvinnohormon jag fått??
Tankarna snurrar så... snart blir inte 1+1 två utan tre
 jag längtar så till de´!!
v. 28

Det bultar och det bankar så...

Är du säker på att ni inte är 72??
Det känns så i magen iaf.
Men det är klart jag står pall!
Det är så mysigt att känna dig sparka...
t.o.m på natten när jag tror du hör pappa snarka
Det bultar och sparkar här och var,
jag undrar hur länge du har tänkt att stanna kvar?
v. 35


Kommentarer
Postat av: Marih

Får verkligen inte hoppas att dom strular så...har inga pengar till räkningar då..Men står att de ska komma in med de första till 25april så ska nog inte vara någon farahoppas jag

Längtar jag me, sååå jobbigt just nu!!

2009-03-31 @ 15:55:28
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hur mås det?

kjam

2009-03-31 @ 17:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0