Jag HATAR orättvisor!

Orättvisor är bland det värsta jag vet. Det finns alla möjliga olika slag av orättvisor. Men den störta är ändå när man gjort rätt för sig men ändå inte blir behandlad lika som dom andra.

Det anser jag att jag har råkat ut för. Och eftersom att det är bland det värsta jag vet så kunde jag inte hålla käften.

Det var igår på matchen.
Alla kanske inte förstår hur svårt det är att skaffa barnvakt och boka upp någon annans lördagstid för att man själv ska få " ha lite roligt" (i mitt ställe, spela innebandy) Svärmor var snäll och ställde upp, men hon skulle iväg på middag och ville att jag skulle skynda mig tillbaka så fort som möjligt. Tids-press!

Vi skulle spela mot Rasbo. Jag tror dom ligger näst sist i serien. Ingen höjdar match alltså. Men man vill ändå spela för att det är kul :-) På hemsidan var det 10 pers kallade... alltså skulle alla få spela!
Men det dyker upp 11st.

I första perioden får jag spela som vanligt. Tränaren pratar om att vissa justeringar kommer att göras inför andra perioden för att "DET SKA VARA RÄTTVIST" och alla ska få spela. Så i andra perioden får jag spela vart tredje byte. Gjorde några mål... men det är svårt att komma in i spelet när man blir minst 4 min sittandes. Men jag stog ut. Det var ju ingen annan som klagade. Inför tredje perioden gjorde dom lite ändringar igen. Men nu skulle jag få spela vart 4e byte?? What da fuck!? Efter 1,5 min spel på 8 minuter kunde jag inte hålla mig längre.. jag ville veta varför just JAG skulle spela vart 4e byte. Så jag tog mina steg över till tränaren och frågade hur det kom sig att jag bara spelade vart fjärde byte... jag menar, är jag dålig och isf vad kan jag förbättra?
JAg fick ju inte den responsen jag hade förväntat mig av en vuxen människa direkt. Tränaren, ja han blev nästintill skogstokig och idiotförklarade mig för att jag minsann ALDRIG KUNDE SPELA VART 4e BYTE. Men när jag redogjort för hur dom lagt upp det:
Spelare 1,2 och 3 (är jag)
Så här gick bytena till. Spelare 1,2,1,3,1,2,1,3,1,2,1,3,1,2,1, jag och en till tjej spelade dubbelt på en plats.
Han började veva och slå ut med armarna och menade på att "vem ska jag sätta då?" och så gav han exempel på vissa spelare i laget. Nej, sa jag. Det är din uppgift att avgöra.. jag bara meddelar att jag inte tycker att det här är rättvist eftersom att jag spelade vart tredje byte i förra perioden och jag är på alla träningar... tror att jag möjligtvis har missat 4-5 stycken under hela sesongen. Nej det kunde jag minsann inte bevisa, menade han på. (?) Men för statistik då för i helvete!!!!!!!!
Efter en tids gnabbande... hör jag från en spelare i laget. "För din egen skull Lina.. han klarar inte av att ta konfliker." Nähä.. så bara för det ska man bara ta, då eller?? ( jag vet att hon ville mitt bästa men ändå...) sen han jag ut en gång till under tredje perioden. Gjorde totalt 3 eller 4 mål. och resultatet blev 8-3. Förjävligt!
När matchen är slut är jag så arg, besviken, och jag var tvungen att skynda mig hem och jag hade ingen lust att konfrontera tränaren igen. Det hade inte blivit något vettigt sagt ändå. Då skulle det plockas sarg. Då får jag höra från en i laget att jag är lat... LAT??? Jag är ALLTID MED OCH PLOCKAR ELLER SÄTTER UPP SARGEN. Det där var inte heller rättvist sagt. Tillslut hittar jag nykeln till omklädningsrummet som tränare nr 2 knappt ville ge mig förrän sargen var nere. Antagligen hade tränare nr 1 framfört min åsikt även till honom... eller så hade det inte undgått honom att höra vårt samtal... eftersom vissa i publiken även noterat vår dispyt och undrade vad det rörde sig om. Men jagvar så arg och besviken efteråt att jag inte pallade ta det.. så jag sa att det får tas på träningen istället.
Min arghet övergick i tårar.
HATAR ORÄTTVISOR.

Efter matchen funderade jag på om det sagts något i omklädningsrummet efteråt. Så jag ringde en i laget för att höra. Men hon hade ingen aning om vad som hänt... så jag berättade... och efteråt säger hon att hon inte orkar bry sig... sen la vi på.  Är det ingen som håller med mig om att detta är ett fall av otrolig orättvisa?

Så jävla less. 


Kommentarer
Postat av: Melle

Det är ingen fara vännen, jag förstår att du är upprörd och besviken, men vi är många i laget som vart där, det är tråkigt men man får jobba sig uppåt, och försöka ta det med en nypa salt.

Kram på dig och hoppas jag ser dig på tisdag på träningen.

2009-03-08 @ 21:28:33
URL: http://mlundinb.blogg.se/
Postat av: Kristin

Blir uppriktigt sagt lite irriterad! JAg sa ju det till dig när vi pratade och även på msn och gav dig en anledning till varför jag inte riktigt orkar engagera mig....



Sen vet jag inte vad du vill att jag ska göra heller! OM du inte är nöjd så ta tag i det med Peter!



Och jo jag bryr mig och kan tycka att han handlat fel men inget jag kan göra eller orkar göra just som det är nu... och det vet du!!!



Du kanske ska tänka dig för lite... det är som sagt inet bara du som har upp och nergångar och dåliga dagar!

2009-03-08 @ 22:24:43
URL: http://stiiin.blogg.se/
Postat av: Lina till Kristin

Men nej, Kristin. Du brydde dig inte.. å det sa du rakt ut. Alla har vi olika sätt att uttrycka sig på. Men det där gick inte att tolka på ett annat sätt.. varför tar du så illa upp? Du sa att du inte brydde dig å jag sa inget om det. Vi la på. Fick svar senare varför. Finns inget du kan göra...

2009-03-08 @ 22:55:01
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fel gjort av tränarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



KRAM till dig LINA!

2009-03-09 @ 00:36:04
Postat av: **

NJUT AV DET DU GJORDE BRA PÅ MATCHEN LINA 4 MÅL ELLER VAD DET VAR?????



"Somliga pratar från röven och andra från hjärtat"



2009-03-09 @ 00:45:01
Postat av: Marih

Usch jag blir riktigt förbannad av att läsa det du skriver. Du är riktigt stark Lina som står upp och konfronterar din tränare men hur du känner. Inte många som vågar de. Hoppas att tränaren fått sig en funderare och pratar med dig vid nästa träff för på det där viset får det inte vara. Typiskt att lagsport aldrig ska kunna vara rättvist...Blääää!!



2009-03-09 @ 10:24:43
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Marih

Asch...karln ångrade sig i sista sekund kan man väl säga. Men men,alla dagar kan ju inte vara ens toppen dag. Men blev lite shoppat på kvällen iaf ihop med Sarisen :)

2009-03-09 @ 10:56:11
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej hopp! Faan har alla människor blogg eller?? =) Jag e visst lite gammal kanske... Jag tycker oxå att det va himla starkt gjort av dig att konfrontera honom! Att du vågar stå på dig..vissa människor klarar inte starka själar och blir därav sura/förbannade och börjar bråka ist ;-) Så se det som en bra grej! Säger bara spräng skiten och bygg en parkeringsplats ;-) Kraaam på dej!!

2009-03-09 @ 17:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0