I helgen vare lyx

Vår efterlängtade resa bar av vid 11 tiden till STOR Stockholm :-)



I det här området skulle vi vistas. Översta pennan Hard Rock café, pennan i mitten pekar på Hotellet och nedersta pennan var hötorget.



Färdkost : Hemmagjord pizza som vi kryddade med mina favoriter M&M



Vi promenerade från Tekniska till Hotellet. Det var en bit att gå, men hellre det än att behöva ta tunnelbanan tänkte vi då. Men inte visste vi då att vi 12 timmar senare skulle vara värlsvana nere i stockholms tunnlar.

Vi lämnade väskorna på hotellet och promenerade ner mot city. Det vart sååå mycket shopping. Jag hittade ett par byxor, två linnen, 2 tröjor, hörhängen, jacka och väska. Det ni!! på ynka 2 timmar :-)
Lisa shoppade duktigt hon med.
Gosch nöjd jag var efteråt. Tänkte inte ha ett jota dåligt samvete över inhandigen. Nehä-ä-då!! Här ska lyxas!




Sweetfestislina och Lattemorsan
  

Vi inhandladet lite gott snacks på hötorget :-)



Sen var det dax för dagens besök. Carl min webbdesigner :-) hihi kom och joinade oss ett tag. Vi gick igenom hans upplägg av koder till min hemsida. Så nu börjar det ta fart.. tänkte ha THE BIG RELEASE här snart.. när jag har laddat in alla bilder.
När vi var klara tog han ett glas vin med oss medans vi bytte om och började med vår styling inför kvällen :-)





  

Vår middag på Hard Rock vart lite senare än vad vi hade beräknat. Vi entrade placet vid 10 snåret. Magen brottades med hungerkänslorna. 1 timmes väntekö på ett bord. Jahaa det var bara att så snällt slå sig ner i baren med ett glarre vhain.
Vi fick endel blickar på oss.. hihi.. vi körde en släng av 60-tals tema på vår outfit.
Checka in Lisas håååår! Hennes klädsel var perfa. Och jag hade en Blå(?) sagosöt, småprickig, docksöt klänning på mig. som satt åt i midjan och sen en helt rak figur. Med svallande lockar... Såå nöjd! Kände mig som en hökulles pinuppa.. haha





Äntligen maaaaaaaat. Denna portion var enbart till mig.. vi hade lugnt kunnat dela. Hel gick tyvärr inte ner. Efter ett tag började vi diskutera efterätt med servitrisen.
"Ja Lina, det är din födelsedag, bestäm vad du vill ha" Det blev en chokladmilkshake och en morotskakebit plus två ordentligt najsiga drinkar. Allt detta serverades av ALLA i personalen... medans dom sjung JA MÅ HON LEVA och ur morotskakan sprutade det en en meter hög stråle av ett gnistrande skeeeen, till Lisas förtjusning. JAg trodde jag skulle döööö. Jävla Lisa. :-)





 


SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL




min fina Lisa







En av helgens skönaste kommentar er:
Jag vill inte dansa. 
Så full är inte jag 
å så snygg var inte han.



Vi begav oss, glada i hågen, till Medborgarplatsen (med tunnelbanan!!!!) Där tog vi första bästa ställe :-) hade glömt kartan hemma (bönder) där alla snälla personer ritat ut sina favvo ställen.

Efter några shots....


blev det suddigt....





Klockan blev halv ett, två och tre...
Vi dansade arslet av oss. Vi hamnade nog ganska fel. Med vår utstyrsel å allt. Men vi kände oss så fiiina :-) ju mer vi drack ju mer attraktiva verkade vi bli.. haha. Efter att folk bara vågat hålla sig på avstånd så var det en rugbyspelare som tog första steget framåt på dansgolvet. Han var helt förstummad av min så otroligt vackra klänning. haha. Jag tackade så snällt (antar jag) Han råkade ju vara från England och pratade brittiska mitt i allt dunk - dunkande. Efter ett tag blev han lite väl närgången... då föklarade jag att det var Lisas klänning, jag lånat, och han skulle absolut veta vart den var köpt så att han skulle kunna köpa en sån till sin syster. eller var det var.
efter ett tag skakade vi av oss honom.. och sen var det som om proppen lossnade och alla tyckte att det var ok att komma fram och prata. Jätte trevligt :-)  fick vi inte vara i fred för 5 sek på dansgolvet. hahaha En kille haglade vackra ord över Lisa :-) hihi... självförtroendet var på top.. haha
Det sköna med det hela var att när man tycke att konversationen behövde avbrytas så viftade man lite fint med det vänstra ringfingret... hihi.
Då stack dom flesta som var ute efter ett kvart-i-tre-ragg :-P
För ett sånt hade vi inte tänkt bli. Det är så skönt att ha sit på det torra hemma. Slippa det dregliga stötandet och flåsandet i nacken.
Det tackar vi våra karlar för :-)

Vi lämnade stället stax innan stängning. Åkte tunnelbana (!) hem och fötterna skreeeeek av smärta.
Det finns en film från promenaden från tunnelbanan och till hotellet. Våra fötter hade fått vilat på färden och svullnat till ordentligt. Vår gång hemmåt var inte den bästa. Jag skrattar ihjäl mig.
ska försöka lägga upp den på YOUTUBE å länka den hit :-) den får ni ju bara nte missa.



Sen fick jag gå till sängs med världens bästa Lisa.



Somnade väl kring fyra.. vaknade kl åtta pga VÄLDIGT DÅLIG LUFTKONDITIONERING. Strupen var snustorr och luften hade tagit slut. Sen var det bara att gå upp duscha å hälla i sig smaskig frukost. MUMMA!



Hemfärd vid elva tiden.

Det var så härligt, unnade oss verkligen ALLT.
Denna helg kommer förevigt finnas i mitt hjärta. Tack Lajsa, du e underbar!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Va fina ni va och va kul ni verkar haft!!

2009-03-01 @ 21:13:57
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Anna

Wow! Vilken helg! Kan man boka sånna hos Lisa?? ;) Tyvärr har jag ju ingen ring att vifta med på krogen vid kvart i tre... lite besvärligt ibland... Men lite avis (eller ganska mycket avis) blir man ju när man får läsa om eran helg! Kramar

2009-03-01 @ 21:54:59
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hannah

fan va härligt sis! hoppas inte eran kväll slutade som min... med en spyhink bredvid sängen! ;-p

KraaamPuss!

2009-03-01 @ 21:59:53
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ler stort

2009-03-02 @ 03:20:52
Postat av: Marih

BeSafe är ett av sveriges bästa märken på just bilbarn stolar :o) www.besafe.se och vi har fått ett erbjudande på en stol för bara 950:- Ska nog slå till...en svart/röd fin stol...



Ska på UL idag, nervös...Ringer dig säkert senare ;o)

2009-03-03 @ 11:16:47
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0