A walk

Jag har just tagit en välbehövlig walk. Sitter inomhus hela dagarna och bara lääängtar ut.
Nu han jag desvärre inte ut i solskenet :-(
som har gjort mig så glad och lycklig hela dagen.
Utan jag fick gå i mörker. Alltid lite skrämmande.
Jag är väl lite paraoid på så sätt att jag idiotglor på alla "mystiska" personer jag möter.
(dvs ALLA jag möter) 
Försöker memorera klädsel och utseende ifall att det skulle komma till användning någon gång. (knas!)
Som att jag inte skulle ha bättre saker för mig...
Nej, nu ska vi inte gå in på min paranoid-noja.. det kan vi ta en annan gång :-)

I öronen går melodin av "Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson. Men tankarna svävar iväg åt andra håll och kanter.


1. Gu, va mycket folk som är gravida. Vilken babyboom 2009 är påväg mot.

  • Jenny har fått sin lilla Ebbe, som jag förövrigt träffade idag igen. Han e så fiiiin. Jag å Jenny var och käkade lurre. Mycket mysigt.
  • Världens bästaste Hölena är gravid!! Det kommer att bli en väldans söt liten krabat :-)
  • Marie är sprickfärdig å föder inom bara inom nån månad, galet!! Lilla Sparris.
  • Michel och Pernilla, en kompis till Jonas, ska ha i juni.
  • Två på jobbet ska ha. Och chefen som undrade på arbets intervjuen om det var dax för en andra snart.. kan ju förstå varför.. haha han som precis fått!

2. Lajsa den jäkeln är och väger sig idag på VV och jag får ångest. Det skulle ju kunna resultera i att jag verkligen ska satsa på att gå ner i vikt nu.. men nej, det resulterar i att jag vill äta mer... hälla i mig mat å sötsaker. Hur fasiken är man funtad?

3. All bakning inför helgen. Lill prinsen fyller ju 2år och jag känner att jag inte riktigt hinner med det jag vill göra. Vill så mycket!! Ett lite större projekt i bakningen tycker jag iaf att jag ska klara av. Det är lite tidskrävande men det är mödan värt! Ni kommer att föstå senare :-)

Nu ska jag göra en lista över kompiteringshandligen inför helgen.

Puss å kram skumbanan!

ps. bilden är inte från idag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Lisa är duktig som var på VV. Hon är ingen jäkel. ;) Kram

2009-03-18 @ 21:21:14
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppas allt är bra?

Duktig du är som är ute och vandrar

kram

2009-03-19 @ 02:02:42
URL: http://pottlotta.blogg.se/
Postat av: Lajsa

Jaha då var man frälst haha men vågen var inte min vän alls... Ett kilo till å jag väger exakt som jag gjorde när jag skrev in mej på förlossningen å skulle föda olle (DÅ LÅG HAN FORF I MAGEN) Inte okej alls!!! Känns bra att man tagit tag i det ni iaf...

2009-03-19 @ 07:37:47
Postat av: Eva Peva

Ingen fara stumpan! Önskar att jag hade lite tid över, kunde jag hjälpa dig på nåt sätt! Som förra året.. =)

Säg till om det är NÅT jag kan göra!

Förresten så hänkar karln min på lördag så att du vet, vi kommer väl runt sex skulle jag tro! =D hoho

Skoj ska det bli!

Ska försöka att hinna läsa ut bok ett tills dess.. ;D

pussar

2009-03-19 @ 07:49:44
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/
Postat av: Sara

Du har lika mössa som Sonny :)

Och visst är det dags för babyboom, känns som att minst hälften av alla jag känner (ok, dom är väl inte så många:)) ska ha bebis runt sommaren, galet. Jag är glad att jag inte känner någon stress, vi har ju en liten bebis som fyller ett snart! Det får räcka med henne ett tag..

2009-03-19 @ 09:01:46
Postat av: Hille

Om 16 veckor hoppas jag att denna guldklimp äntrat världen och tagit oss med storm:-) Hoppas du mår bra!! PUSS

2009-03-19 @ 10:43:19
URL: http://hilleihovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0