Sorgarbete

Om jag någongång skulle skriva ett natt-svart inlägg så är det detta. Ni som vill ha något roligare för er, läs inte nedan.

Livet har varit kaos.
Tankar, bilder och minnen har snurrat och snurrat i huvudet i flera dagnar nu.
Jag försökte gå till jobbet igår men det visdade sig inte vara någon vidare bra idé. Efter 45 min pallade jag inte trycket längre och satte mig i bilen och bara skrek/grät ut flera kilo sorg ur hjärtat.
Det räckte tydligen inte med det... så jag ringde till chefen och frågade om det fanns möjlighet att få jobba hemmifrån. Skönt att han förstod och tyckte det lät som en bra idé. Så jag drog bort det värsta sminket i ansiktet med handflatan och slängde på mig solbrillorna och smet upp för att packa ihop datorn. Väl hemma vart det inte någon direkt ro heller. Hjärtat skrek och jag skakade. Men jag fick iaf ihop 4,5 timmes välbehövt arbete.

Jag var trött. Inte trött i ögonen utan i huvudet och kroppen. Min kropp somnades halvsittandes i klädhögen. Vi hade bestämt oss för att kvällen skulle bestå utav städning... jag kände verkligen att det behövdes... men kropen skrek efter vila. När jag lagt Elliott kom Jonas hem... 2 timmar senare vaknar jag i soffan av att joans buffar på mig med en bricka (Harrods) Te och kanelbullar. *gulle daj* (fastän att det var helt onödigt att trycka i sig bullen just innan läggdax) men oooooo så mysigt det var!

Natten var ok. Idag har jag varit på jobbet och det har känts sådär. Jag har sluppit gråtatttacker men jag känner att min koncentration tryter. Aja.. nu är det iaf helg och midsommar.. får återkomma efter det med nya krafter till arbetet!!!!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Hoppas du får njuta av midsommarhelgen!

Puss och kram!

2009-06-18 @ 20:42:23
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Lotta

Håller med föregående talare...



kram kram

2009-06-19 @ 03:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0