Myslördag

Costume bike show är här i stan!
Det kryllar av motorcyklar och knuttar i alla dess former.
Eller enligt lina-språk "mopedister"
Ser mig själv som stå-upp komisker, stå där och hälsa alla mopedister välkommna och skälla ut dom för att ha trimma dessa vidunder, för i 30Km/h går dom knappats. :-)

Men dessa vill man helst inte busa med. För 2 år sedan var det några från Bandidos här och knivskar en Hells Angels medlem, eller om det var tvärt om. HUA. Mitt i parken bland barnfamiljer och besökare. Läskigt.
Själv stod jag och filmade någonting när jag hörde helikoptern susa ovanför taket. Det är självklart med på film :-)
Det fanns span-poliser på plats, en hur förhindrar man något sådant. Vill man skada någon så är det nog omöjligt att förhindra. Poliser står iaf i varje infart till Norrtälje och jag antar att dom spanar efter meddlemmar så att dom har kontroll på hur många som anländer osv.

Vi traskade iaf ner på stan och mös. Jag tycker att dom flesta knuttar ser ganska så harmlösa ut. Men sen finns det dom här 2 meter höga och breda, som ingiver rejäl respect. Med loggan Hells Angels på. :-/











Kommentarer
Postat av: Marih

Ohhh så himla mysigt ni verkar ha de..avis Men snart så kommer jag upp, kanske blir redan på tisdag i denna veckan. Måste vi ju ses och mysa alla tre ihop. Alltså du,jag o Lisa fisa ;)

2009-06-07 @ 12:37:34
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Hille

Svär inte Lina....min sambo blir ledsen:p

2009-06-07 @ 20:59:42
Postat av: hannah

mysipys!! :D

2009-06-08 @ 10:14:32
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Palle

Blir oerhört ledsen :) Men ni vet juh hur farlig jag är som kör hoj. Sen tror jag det är Custom bike show istället för Costume :P

2009-06-08 @ 10:42:07
Postat av: Lina

Sorry Paulan!

Tur att du läser så du kan rätta mina brister :-)

moppe som moppe?? ellerhur :-P

2009-06-08 @ 10:57:58
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Lotta

kram påre



hej å hå

2009-06-08 @ 14:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0