Att inte bara vara.. det är frågan

Hektisk helg, as always.

Jag verkligen längtar till gräsmattan utanför huset som behöver pysslas om, buskarna som behöves byta plats, väggarna som behöver målas och verandan som ska byggas.
Detta kommer att resultera i att "bara vara hemma".
Härligt härligt härligt!!

I helgen har vi hunnit med:
¤
Två myskvällar med middag och underbara vänner
¤ Hämtat ett datorbord som bortskänkes, några mil utanför Norrtälje
(fick låna en pickup från jobbet, disel och automat. Två helt nya saker för mig. Jobbigt i korsningar och inbromsningar när man tror att man närsomhelst kommer att förosaka ett motorstor)
¤ Köpt ett giganiskt utomhusbord + sex stolar och madrasser.
(ser fram emot många mysiga dagar/kvällar/nätter med mycket vänner, barn och middagar)




¤ Varit på Ikea i uppsala och handlat lite smått å gott :-)
¤ Middag i Storvreta och även lämnat Elliott kvar där tills på onsdag
(saknar väldigt mycket! hjärtat är ledset, men jag känner mig ego. Hos morfar har han det tusen gånger bättre än på dagis :-))
¤ Han även med en visit i käre farmors lägenhet. Det luktade fortfarande farmor. Det bringar glada minnen. Gosade lite med hennes hund Maggie. Hon var mcyke speciellt min popfarmor, på alla sätt och vis. Ni som träffat henne vet vad jag menar :-) exempelvis så klädde hon in ett fönster i porslinsdockor, istället för gardiner. En av dockorna sa hon var så lik mig å den vill jag ha som minne :-)
¤ Vi han även packat några lådor igårkväll när vi kom hem.

Nära nu.. snart så!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag ska till farmor på torsdag :) se om jag hittar någonting speciellt.



Snygg layout !! sommrig och fin :-D

2009-07-13 @ 19:53:45
URL: http://blogg.nattstad.se/mysmoothie
Postat av: Hanna

Kul att det börjar närma sej! :) Mycket att ordna med och tänka på. Önskar mej inte tillbaka till flyttandet även om det är en spännande tid.

Bilder kommer. Min kamera var helkass med Sabinas var toppen så jag ska få bilderna av henne senare. Då lägger jag upp dem! Vilken show!

2009-07-14 @ 10:04:36
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0