Still nått handred (läs med svengleska)

Aj cänt bii cläver ål thö tajm.

Nä, jag är fortfarande inte hundra. Det var väl inteså smart att ställa upp på matchen i lördags. Förkylningen är fortfarande inhållande. Typiskt. Men jag hade ingen feber på fredagen. Åkte ner till apoteket och köpte den nya sensationen Otrivine comp. Skulle vara avsvällande ect. Säkert jätte bra. Men jag blev så jäkla torr i halsen att jag hostade första natten.

Jag ville ju så gärna vara med på matchen (eftersom att jag missat förra mot storvreta 2 veckor innan, glest med matcher). Jag var väl ombytt och klar, först av alla. Adrenalinet pumpade. Gu, va mycket jag verkligen ville.
Uppvärmningen gick sådär. Tungan klibbade fast i gommen av någon anledning!?

Matchstart.
Jag tyckte att jag sprang och sprang, men hjärnan hängde inte riktigt med. Den var väl för fullapackad med snor. Andra halvlek fick jag sitta på bänken och vara resursavbytare till Hulken - Kristin som seplade typ hela perioden. 2 elelr 3 inhopp fick jag göra på backen.
Jag vart helst snustorr i halsen, har aldrig varit med om maken. Jag fick inte ens fram något saliv. Vattnet jag drack rann bara rakt ner i strupen. Kunde inte behandla det i munnen. Men det sköt jag bort tankarna på.
Innan tredje period, gick jag fram till tränaren och sa " Jag vill göra mål!!". Jaha, ok, sa han, och jag vart placerad på top.
Det var en svår match. Av någon anledning hade Alunda skicka div 2 spelare som domderade i matchen. Vad fick dom ut av det? dom ligger ju ändå typ 4a- 5a? Antagligen var det enbart för att sabba för oss. Så att Dannemora ska få gå upp i serien ( nu när jag tänker efter så är det ju inte så långt mellan Dannemora och Alunda, dom kankse körde en cup mot oss för att dom sedan ska slå ihop sina lag till ett superlag i 2an, det finns allt en liten Ture-sventon i mig.)
Vi låg under.. Men ÄNTLIGEN FICK JAG SLÅ IN 2-2 målet. Ni anar inte hur skönt det var. Sist vi spelade mot dom gjorde jag ju 6 mål.
Sen blev det 3-2 och i sista minutrarna tog vi ut målvakten och det blev 4-2, förlust.

Nu måste vi verkligen vinna mot Dannemora, hatisk match. Om vi vinner mot dom har vi samma poäng, då går dom på målskillnaden.. så nu måste vi NÄTA ORDENTLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0