Beslutsångest

Jonas har jobbat i helgen. Lördag och söndag. Så jag och Elliott har fått massor med mamma-och-son-tid :-) men det är tråkigt att inte ses så mycket mer än kvällstid. Men jag vet att det kommer att bli ändring på det under våren. Så vi får vänta tålmodigt.

Nu till rubriken
1.
Elliott har alltid varit lättast att söva genom att han fått somna själv.  Jätte smidigt. Men nu till problemet. När vi åker bort så har vi alltid haft med oss resesängen. Men nu på senare tid så han han inte velat somna där, utan blir skogstokig. Men jag tror att jag har hittat en lösning. Nu i två eftermiddagar i rad har jag efter maten sagt " nu ska vi gå och sovamiddag". Han plockar ihop sina kossor och gud vet allt, klättar upp i VÅRAN säng och somnar si sådär efter 10 min i min famn. Jätte mysigt. Testade även hos Johanna och Mattias igårkväll. Det tog en kvart, sen snusade han sött. 
Gör jag fel? Jag vill ju inte rubba på kvällsrutinen. Att han alltid ska somna med oss i vår säng och att vi sedan bär över honom.
På nått litet vänter så hoppas jag att han kommer att kunnda skilja på "sova middag" och "kvällssova" eftersom att rutinen på kvällen innehåller välling och tandborsting ect.
Gör jag någe galet?

2.
Jag har så mycket att göra på TO DO listan på min fritid.
Pusta fönster, plantera om blommor, städa, rensa, byta gardiner. Det är sånna här MÅSTEN i hemmet.
Sen har jag några intresse saker jag måste ta hand om, så som plocka fram bilder ut alla brända skivor så att jag någon gång hinner redigara dom, så att jag kan skicka dom till killen som gör min hemsida.. så att den kan blir klar någon gång.
Jag måste även bränna ner miljoner bilder som inte har gjorts på ett tag, innan datorn pajjar eller nått. Båda dessa saker tar minst 2-3 timmar var.
Vad ska prioriteras? Eftersom att jag har så mycket att göra så händer typ ingenting. Under Es vakna tid är redigering av bilder omöjligt. Rensning går väl sådär, likaså städning.
Hur gör ni?

VARSÅGOD. Här bjuder jag på en anka.

Skaka rumpa, ruska huvud.

  

Kommentarer
Postat av: Micaela

Prioritera intressen ena dagen och måsten andra! Turas om. Intressen är också måsten om man vill må bra och va glad!

Angående sömnen har jag ingen aning. Det sägs ju att det är så viktigt att vara konsekvent och alltid göra likadant. Men jag vet inte jag, har inte kommit så långt i uppfostran än =)



Satt och rensade bland gamla tidningar och sånt inför flytten och hittade en artikel i en gravid-tidning om din norrtälje-christiernin-kompis =) Världen är liten!



Hoppas allt är bra!

2009-02-08 @ 18:32:12
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0