Livet är fullt av det goda!!

Inte nog med att vara sjuk... man ska straffas riktigt ordentligt, genom att tappa smaklökarna. Jag vet inte vart jag har tappat dom men dom sitter garanterat inte på sin plats. Och om dom nu gör det så fyller dom verkligen inte sin funktion. Har nada taste. Känner ingen smak, överhuvudtaget. Ändå är jag inte så snuvig, har fått för mig att det ska hänga ihop.

I helgen var mina smaklökar på plats minsann. Johanna och Mattias kom över och vi åkte iväg och köpte världens största godispåse. Vi var ju tvungna att checka in det nya stället här i Norrtan, Hemmakväll, som det så fint heter. Jäklar va mycket godis. Halva påsen hade varit nog. hua. Efter det kunde jag konstatera att jag nog ska bli finsmakare på hög nivå, istället för svullo.

Varför äta låpris-GB-glass när det finns Ben&Jerry?
Varför dricka ICAs jouice när det finns Brämhults?
Eller knapra någon annan choklad, typ lösvikt... när Marabou, Fazer och Lindor finns?

Om man ändå ska äta varför inte njuta då? Det räcker ju oftast med lite mindre när man äter lyx.

Det har blivit så att jag låtit bli att dricka av ICAs jouice i kylen bara för att det inte är värt det. Blir ju bara besviken på smaken :-/
Och glass? Ja du, jag kan säga dig att det är STORA skillnade på glass och glass.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jasså hemmakväll har hittat till nortan. FANTASTISK affär...eller ska man kanske säga FANTASTISKT LIVSFARLIG?:-) Det är ju billigare om man köper ett kilo godis än 800 gram "Ja Helena det går bra att köpa ett kilo då" Riktigt lurig den där butiken:-) Men ack så god!

2009-12-09 @ 00:14:33
Postat av: Hille

Jag skrev det förra:-)

2009-12-09 @ 00:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0