Kloka ord

Ibland behöver man få höra att man tänker helt käpprätt åt h-vete och är en smärre idiot. Det beror på vem som säger det då rå förståss.
Men nu har jag då fått tagit emot endel skit från min vän Lisa.
Jag måste ju minsann höra hur jag låter och jag tänker helt fel och bryr mig för mycket.
Jahaa...
Vill väl helst inte säga att hon har rätt i det hela.
Var väl mer in mode att höra "åå jobbigt, tänk såhär... gör såhär".
Men nej, då hade jag ju kankse inte valt att ringa henne. Så jag ville väl kankse helt enkelt få en smärre utskällning. Vad vet jag?!
Eller så var hon på dåligt humör och kankse egentligen inte hade tid att prata och ville bara bli av med mig.
hmm...
Aja, nu lägger jag inte mer energi på det!

Nu ska vi iväg till Bålsta och hälsa på Eva och Pontus. Dom har precis flyttat dit :-)

 


GRATTIIIIIIIS MIN GUDSON PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

 

Jag minns det som igår när jag fick hålla dig för första gången. Måste hålla med din mamma om att du såg ut som en cashewnöt, men så otroligt, otroligt söt :-))

 





 

Jag ska förklara mig å Lisas vägnar.
Folk tror att vi är osams.
Jag tog inte illa upp av samtalet och vi bråkar INTE.
Det är det som är så skönt. Våra samtal ser ut såhär ibland. Åt ena eller det andra hållet. Det är en del av vår vänskap. När jag behöver en pisksnärt för att jag snörvlat in mig i grubbeltråden så har jag alltid någon att ringa :-)
Hon säger vad hon tycker, är ärlig och hymlar inte om det. Vilket jag tycker är jätte skönt... för då får man se saken från en annan sida.
När hennes fötter lyfter från jorden och tankarna virvlat iväg, av en eller annan anledning, så är jag inte sen med att ta ner henne på jorden igen. Ibland kan det smärta, när man inte vill inse sanningen, men man reser sig ganska snabbt och inser att den andra bara ville en väl :-)
Det här är någonting som har vuxit fram i vår vänskap. Kanske låter rått och en gnutta elakt. Men så är verklgien inte fallet. Så länge vi båda mår bra av det så komemr det att fortsätta.
Men nu är det ju så att den här tonen inte förekommer i varje samtal. För det mesta försöker vi lösa världsproblem och diskuterar idioter :-)

Jag tar ju för givet att alla har en varsin Lisa!? För sitt eget bästa :-)
Och om ni inte har... jobba på det!


Kommentarer
Postat av: Lajs

Ledsen om jag inte strök dej medhårs idag, men du behövde höra på ett å annat. Ibland måste man faktiskt varken göra eller tänka, utan bara känna efter. Vad vill JAG? Hur mår JAG? (å med jag menar jag du å din familj) Man måste inte vara alla till lags hela tiden och det är fullständigt omöjligt att hinna med alla man känner lika mycket. Därför är det ingen idé att grubbla å vända ut å in på sig själv för att alla andra ska vara nöjda. Så skärp till dej nu å försök att utgå från dej själv lite mer å gör bara saker du mår bra av å känner att du hinner med!

Löv jo!

2009-08-30 @ 12:08:50
Postat av: Hanna

A, bra sagt där.

2009-08-30 @ 22:22:43
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0