Vi ska flytta!!

Jag vet inte vart och jag vet inte när.
Men våran lägenhet ska visas för ett par intressenter på söndag kväll.
Här går det undan!!

Det började med att vi var på några radhusvisningar och vips.. förstod vi vad vi går miste om. I ställer för allt slit stånk och stön så kan man bo på två plan och ha en underbar gräsplätt alldeles för sig själv :-)
Men har vi råd? Nu när Jonas pluggar...

Ett besök på banken senare så visar det sig att VI HAR RÅD, bara nån tusenlapp mer i månaden än nu, vissa månader andra månader är det t.o.m billigare än nu. LOVELY tänkte vi :-)
Vi vill flytta nu på en gång!! såfort man bestämt sig och börjat planera... man börjar möblera med sina egna möbler  i olika planlösningar osv. Vi har hittat ett barnvänligt område att bosätta oss i och vi drömmer om det perfekta Svensson livet :-)
Men det finns en hake.
Vi måste sälja vår lägenhet INNAN vi kan köpa något nytt. Så vi vet vilka pengar vi har att röra oss med + att vi inte har råd att stå med två bostäder.

Det ger mig kalla fötter..
Ponera att vi säljer vår lägenhet och att bostadspriserna höjs under våren. Då kanske vi inte har råd att köpa oss någon stans att bo.
Illa illa. Vad gör vi då?
Visst, vi hittar säkert ett ställe att inhusa oss någonstans under tiden men inte hela hösten och vintern.
Jag kan inte sluta oroa mig.
Men vi kan ju inte vara dom enda som har suttit i denna sits förrut.
Förhoppningsvis springer vi på vår svenssondröm snart och allt är frid och fröjd.. men tänk OM!?

Impulsiva grejer blir oftast som det blir. Och vi är bäst på sånt! :-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Spännande! Hur skulle ni vara om ni lägger ut eran lägenhet pronto på fastpris och om någon nappar så är ni i hamn? Du fattade vad jag menade?

2009-04-23 @ 12:44:51
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

Det är typ det vi gjort :-D och det kommer folk på söndag och tittar... mist tre par hittills iaf :-D

2009-04-23 @ 13:25:55
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Anna

VAd roligt! Hoppas det går bra! Kram kram

2009-04-23 @ 19:00:47
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Marih

Spännande...hoppas det går bra för er! Det perfekta "svensson livet" är inte så långt bort. Och ni gör helt rätt tjejen.Att ha ett radhus med två plan o lite gräsmatta är helt underbart. Nu när vi kommit till vår nya bostad förstår jag inte alls varför vi klämt in oss i lägenhet inna. Håller alla tummar o tår jag kan om at det blir super på söndag och att ni fort kan hitta något annat!!



Massa kramar från en trött gravid "Sparris" ♥

2009-04-23 @ 20:31:05
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Micaela

Vad spännande! Hoppas verkligen det går för sig!!

Kramar!

2009-04-23 @ 22:08:27
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0