Gomorron´!

Gomorron alla glada :-)

Elliott vaknade vid sex snåret och jag kände att det var min tur att gå upp. Jonas gick upp igår tog hand om tvätten.
JAg e så glad för att vi har hittat något nytt :-) nämligen tv4- anytime. Man kan nämligen se ett program när man vill... super duper bra!! så just nu tittar Elliott på Latjolajban medans jag kan sitta på nätet :-) ME LIKE!
Lite senare ikväll ska jag och Jonas bänka oss framför tvn och se det senaste avsnittet av Carina Berg Flyttar in som vi missade i fredags :-)
Igår satte vi upp nya lister i köket. En liten uppfräschning som knappt syns men ändå :-) Dom gamla var slitna och missfärgade.

Idag ska vi göra något ovanligt.. nämligen gå på husvisning. Vi tittar runt lite bara för att få en uppfattning. Vi har helt varit inne på att bygga eget. Vi vill väl helt inte släppa den tanken helt. Men eftersom att Jonas pluggar så har vi inte haft råd att lägga undan pengar i månaden som vi hade tänkt, till en buffert att lägga in i det tilltänkta huset. Så vi lägger tankarna lite på hyllan och tänker att vi får flytta och bo lite billigare, än vad vi tänkt, och när Jonas börjar jobba och tjäna pengar kommer vi att känna oss rika och då kunna lägga undan en buffert till just vårat drömhus :-)



Detta är ett LB-hus som ligger i vår prisklass och har en galet bra och fräck planlösning.
Ett kök med rymd och högt i tak. LOVELY!! Sen.. ta en titt på badrummet på ovanvåningen med ett högt fönster i. ÅÅÅ ME LOVE!
Sen får huset ett pluspoäng med rummet på bottenväningen. Jag som mamma tänker direkt LEKRUM! Så att barnen kan vara på samma plan och leka :-)

Sen har vi även en annan favorit Fiskarhedens Brilljanten.




 Det smarta med detta hus är att det är ett enplanshus och att kök och vardagsrum ligger till höger i huset och sovrumen till vänster. Så slipper man umgås med gäster bland sovrummen. LOVELY!! :-)

Men som sagt, Idag skavi titta påtvå radhus i ett familjevänligt område :-) Vi får drömma vidare.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kostar dessa hus? Kram

2009-04-19 @ 09:25:40
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Mattias

Good luck today!!! :)

2009-04-19 @ 11:40:14
Postat av: Marih

Låter bra att ha fått godkännt av miss klipp ;o)



Ni får u se till o komma ner snart o hälsa på så vi kan gå på lite galen shopping!!

2009-04-19 @ 12:09:44
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0