God morgon alla solstrålar

Hoppas att ni alla fått tillräckligt med sol på er under helgen så att ni själva strålar som solar, för nu ser det mörkt ut ett tag framöver... om man ska tro på tidningens väderleksrapport. Jag väljer att inte tro på den. Vill ha sol sol sol sol sol igen igen igen igen :-)

Vi har iaf haft en underbar påsk-tripp och vädret har ju inte varit ett minus direkt. E har varit ute hela helgen hos morfar. Dom har busat gärnet. Undrar vem som var mest trött när vi åkte därifrån i går morse!? :-)

Allas våran Lajsa fyllde 25år och vi var såklart där och firade henne med pompa och ståt ;-) jag själv tog inte med kameran men den hade madde med sig. Jag kunde ju såklart inte slita mig från lins-tittandet och knapp-tryckandet så några bilder jag skapade jag själv, i dimman:-)


Lisa- som numera är närmare 30-åring än 20-åring :-)
Välkommern in i klubben!











Lisa är ju bara värd det bästa.
Hon hade ju ett humm om vad det skulle bli för present, så tyvärr blev det ingen surprice.
Men jag hoppas att hon är nöjd ändå!
En 60 x 90 cm Orkidée talva.
Kommer bilder sen när den är på plats :-)



 










Mycket singstar blev det.
ME LIKE!
När kameran begett sig hem var det singstar för hela slanten.
Jag, Emma, Linnéa och Malin.
Vi var så bra, tur att det inte var någon Laila Bagge i krokarna för då hade vi inte fått en lugn stund om allt tjat om skivkontrakt osv.









Såhär såg Tobbe ut hela kvällen. Ett leende på läpparna, vad som än skedde. Dagen efter kommenterade jag hans glada humör :-)
- Ja det var en bra blandning, svarar han.
- Av sprit eller folk?




Hanna blev medtvingad att delta i Singstar-tävlingen,
Jag lovade att vara hennes dooa, och det tycker jag att jag klarade med bravur!
Hon vann sin omgång och jag min, vi höll på att mötas i semi, men folk drog sighemmåt så det dog ut... vi säger väl att vi kom på dela första plats va? Eftersom att vi stod först på papperet!


Allt som allt tycker jag att det var en lyckad fest. Dagen efter var minst lika mysig :-) Vi fick oss en pratstund och vi åt rester av den otroligt goda maten. MUMMA!



Dagen efter var det Påskmiddag och min syster hade ju fyllt år så vi firade henne hos pappa! :-)

Söndagen var resa-hem-dag, Vi var tvugna att åka ganska tidigt för det vankades påskmiddag i Norrtälje + att vi inte orkar torka mera kräka efter E. Så vi passar på att åka under hans sovtider.
Men innan vi han gasa på till Norrtälje så gjorde vi ett stop i Rasbo för att hälsa på Hanna, Emil och Andreas. Dom är numera husägare. Ett så mysigt litet hus. Eller ja, litet å litet var det väl inte. Men olika vinklar och vråer, tak som sluttar lite här å var.
ME LIKE!
Så vill jag nog oxå ha det i framtiden om vi inte bygger nytt :-) För då ska det vara högt i tak och stora fönster med ljusinsläpp!
*Drömmer mig bort*

 

Barnen var ute och struttade på gården spelade trumma på trapp-spjället.
Nu längtar jag ännu mera till HUS!

Jätte roligt att så många hörde av sig och ville träffas nu när vi styrt vår kosa mot Uppsala, men vi hade ett så tajt schema :-( Önskar jag hade all tid i världen att träffa alla jag ville.


Kommentarer
Postat av: Marih

Verkar som at ni hade en toppen helg verkligen! Full rulle så ni lär vara helt slut idag? ;o)



Massa kramar

2009-04-13 @ 13:03:10
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Micaela

Blir Elliott åksjuk stackarn? Eller vad menade du med kräka?

Låter som ni haft det mysigt =)

2009-04-13 @ 19:56:29
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha ja det var kul i fredags. bra bild de fått in på mej, haha. kul att ni kom förbi i lördags :)

2009-04-13 @ 20:33:07
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0