Polis koll

Kom just på.
Jonas var ju och intervjuade en intern på norrtälje anstalten igår.
Mellan mina snarkningar i soffan hörde jag bandet som hade spelats in under interjvun.
När och hur var ditt första möte med polisen?
Mummel mummel... muuuummmel.

Liiite läskigt är det med bovar, tjuvar och poliser.
Varför vill man utsätta sig för en massa tjuv- spratt?!
I min lilla beskyddande värld finns det bara "småbovar". Så som rånare, sånna som gör inbrott och snattare.
Men Jonas börjar komma mördare och andra STORbovar alldeles för nära!
Det tyckr jag inte om.
Visst, dom ska innanför lås och bom.
Men det kan andra sköta.
Inte pappan till min son.
Tycker att det börjar bli läbbans.

Nu sitter jag och funderar på när Mitt första möte med polisen var.
Javisst kommer jag ihåg det.
Det var i femman, när man precis hade fått börja cykla till skolan.
Med hjälmen på styret,(jag utmämner mig själv till en stor idiot) styrde man kosan mot skolans cykelställ.

En dagpå vårkanten, kom polisen på besök för att prata med oss barn om hur man sköter sig i trafiken. Det var en grundlig genomgång av cykeln och sen fick man ett klistermärke. Lätt som en plätt!
Jag stog i kön, som alla andra, fint uppställd med cykeln, för att vänta på min tur.
Vips styrde den uniformerade polisen, kosan åt mitt håll. Men det var ju inte ens min tur.
Vad är fel?
Har han sett mig med hjälmen på styret?
Ska jag få en utskällning nu?
Är det något fel på cykeln?
Framljuset funkar *check*
Vad vill han?
-Heeej Lina!
Jag = frågetecken?
Nu ska vi se om ditt fordon fungerar som det ska i trafiken.
Han kollar framlyset, ok.
Att styret sitter rakt, ok.
Kedjan är ok.
- MEN BAKLYSET FUNGERAR ICKE! *barsk ton*
*mitt hjärta bultade*
- Se till att pappa Lars fixar till det!, det klarar väl han, sa han och skrattade.

Jag och Anna gick hem med cykeln den dagen. Bella och Madde cyklade före. Inte vågade man väl cykla på en cykel utan bakljus. (mitt på ljusa dagen) Tänk om polisen skulle komma.

Jag tror att DÄR! skapades min höga respekt för poliser.
Det dom säger är LAG! och den är inte till för att petas eller ruckas på!

På höst kanten när det var dax att säga adjö till fotbollen, för att Innebandysesongen skulle ta över så såg jag till min förskräckelse POLISEN, i uniform. Slå sig ner på en av träbänkarna i gympasalen.
Vad gör han här?
*hjärtat bultar*
Pappa har fixat bakljuset.
Vad har hänt nu?
Efter den traditionella matchen som avslut på träningen ser jag till min förvåninga att det är min back-kompis pappa.

Helena Fällås PAPPA! 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

hahaha skrattar ihjäl mig stackars lilla lina med cykeln! hahaha

2008-10-04 @ 10:53:33
URL: http://sannastankar.devote.se
Postat av: Eva Peva

Fina bilder du har i din banner!!!! =DDDD duktig stumpa

Hoppas allt är bra och att jobbet går bra!!! =D

Tänkte ang nästa vecka att jag kanske ska ta en tripp till Norrtan och stanna över en natt så vi får ses lite! Men vi kan ju höras om det senare nån gång.. =)

2008-10-06 @ 14:05:16
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/
Postat av: Hölena

Jag undanhöll för alla:-( Jag och Paul behövde lite tid till att åka iväg och bara vara med familjen. Är ju som du vet en del som snurrar och en del saker tär på oss just nu. Du vet säkert vad jag menar. Men nästa gång jag kommer hem lovar jag att vi ska träffas. Nu ska jag åka till nya jobbet.

SAKNAR ER!!!!!! Leo är nyduschad på bilden därför ser han lite sliten ut och VÄLDIGT arg:-) PUSS Å KRAM!!

2008-10-07 @ 16:32:13
URL: http://hilleihovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0