Dannemora - Roslagen 3-6

Det var en fartfylld match.
Precis vad vi var beredda på.

Men man kunde ju börja undra vart man hade hamnat någon stans. (?)
Dom skrek fula ord, kallade oss för både det ena och det andra... själv är jag ganska så harmlös på planen. Jag tycker inte att man har något på planen att göra om man inte är till 100% inriktad på spelet.
Jag fick ta emot ett knytnävslag i revbenen (AJ!) en, nästan, omkullspringning när jag skulle springa och byta. Hon korsade min väg med en jäkla fart och gick in till 100% med kroppen. Jag vinglade vidare in i båset.

Det haglade slagord och tjuverier över hela matchen.. å då måste jag säga att 100% kom från Dannemora. Visst, vissa av våra spelare plöjde möjligtvis lajte för mycket i vissa närkamper... men vafffan.. inte öppnade vi munnen inte.
Man ställde sig frågan många gånger hur dom var funtade där ute på landsbygden.
Tillslut skrek dommaren " Nej, nu får det vara nog" när en av deras spelare hade skrikit något olämpligt, till någon av våra. Dom fick 2x 10 min. Ganska najs!
Det blev endel skador i laget :-( men vi är slagskämpar!

Vi har ju en polis i laget.. jag frågade henne om man möjligtvis kan anmäla någon för misshandel på innebandyplanen. Eller är det så att det ingår i spelets regler och det är dommaren där som dömmer? En frizon där allt får hända, eller!?

Hur som helst så stog det 3-3 ganska länge. Men vi fick ett power-play och jag fick min plats på topp, framför mål.
Jag fullgore min uppgift och styrde in Kristins boll till 3-4.. SÅ JÄKLA NAJS!!
Sen rullade målen på och vi vann.
Det var en ganska liten plan och vi är ju vana med vidder... men det gick vägen ändå..

Jonas som satt och tittade (så gott han kunde, med tanke på en viss sprallig Elliott) tyckte att det var en väldigt händelserik match. Inte brukar man få höra dom orden ur munnen på honom om en tjejmatch inte.. så det ska vi ta som ett bra betyg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0