Hemska morgon

Jonas vaknar med ett ryck, 07.45. Han ska vara på gymmet kl 08.00. Han rusar upp.

Elliott vaknar när han rusar genom dörren. Han sov till 8. sköönt. men han var vaken till 9 igårkväll. antagligen för att han inte hade någon dörr till sitt rum. Den har vi lånat till köket över helgen.

Jag har nämligen tagit tag i det här med köksluckorna.
Jäkla slit, men det blir fint.

   
 (Det har spacklats och slipats så nu grundmålas det. Luckorna ska bli gråa)


Eftersom att golvet i köket är täckt med köksluckor, så tänkte jag den briljanta idén att "om jag ger E min mobil (som han älskar)så håller han sig lugn och fin symaskin i v- rummet. Medans jag fixar vällingen i köket"
Det var tyst, väldigt tyst.
När jag kommer ut har E vält omkull kattvattenskålen, som vi så fint ställt ute i hallen för att vi stängt in till köket. (glömt bort)
Hela han är blöt. Han geggar och sprattlar med både armar och ben i vattenmassorna. Vattenkvarnen vevar med armarna och katterna sitter runt om och bara stirrar. Antagligen var dom oroliga över maten deras som stod precis brevid. såklart genom dränkt i vatten.
Jag hade såhär i efterhand vela ha kommit på tanken att ta fram kameran å föreviga denna stund. Men det var inte riktigt det första jag tänkte på. För i en pöl lite längre bort flöt min MOBIL. Hårtorken fram.. men den joxar forfarande :-(

Mitt i allt torkande har katterna smitit in i köket och trampat med tassen i en färgpyts. OLJEFÄRGs tassmärken i hela köket. OCH på våra skinn stolar!!! Faaaaan!
Först gällde det att få tag i katten med den vita tassen. Sen tvätta av honom, gick ej. Sen föröska skura stolarna med såpa. Men allt gick inte bort.

Mitt i detta kaos är E klar med sin välling och går å ser efter vad sin mor gör. Jag lämnade allt. Hoppas att dom fläckarna  på golvet går att skrapa bort.

Jag som hade tänkt att sitta och läsa UNt och Norrtälje tidnignen i lugn å ro medans lillaman fick sin välling. Men tji fick jag...

Nu kan bara dagen bli bättre...

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Oj Oj Oj, vilken morgon du har haft, själv har jag bara suttit framför datorn å småfisit. Hoppas att allt ordnar sig med luckorna.. blir riktigt nyfiken. Får man se när det är klart?
Gabriella

2008-05-16 @ 10:24:14
URL: http://etthundratjugokvadrat.blogg.se
Postat av: Anna

Tips, var själv när du målar ;)

2008-05-16 @ 10:36:16
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: Micaela

oj oj... min morgon har varit betydligt lugnare. max sov till nio och jag gick runt och visste inte alls vad jag skulle göra. väntade bara på att han skulle vakna =)
hoppas din fortsatta dag går bättre!

2008-05-16 @ 12:04:43
URL: http://micaelasruta.blogg.se
Postat av: Micaela

oj oj... min morgon har varit betydligt lugnare. max sov till nio och jag gick runt och visste inte alls vad jag skulle göra. väntade bara på att han skulle vakna =)
hoppas din fortsatta dag går bättre!

2008-05-16 @ 12:05:00
URL: http://micaelasruta.blogg.se
Postat av: Lajsa

Ojojoj vännen, sååå orutinerat. Trodde nog att det här året hade lärt dej bättre än så ;-P Haha men det är klart att man lever ju alltid på hoppat att det ska kunna funka!
Kram stumpan

2008-05-16 @ 15:43:52
Postat av: Hanna

Du kommer skratta åt det sen. Men snacka om att detkört ihop sej, haha. Kramar till dej

2008-05-16 @ 17:40:15
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0