Snåljåpar!!

Gå och gräv ner er nånstans!

Snåla människor har jag inget till övers för.


Nu har jag gått och irriterat mig hela dagen på just en sådan människa.
Hon är inte värd det!

Visst.. man kan vara "dum-snål" ibland. Det kan jag vara..
Varför köpte jag inte två när jag ändå stod där!? typ så..
Jag är kanske inte världens mest givmildaste människa heller.
Min uppväxt har varit präglad av rättvisa, ut i fingerspetsarna. Kan ha att göra med att min far är lärare, vad vet jag.
Det ska vara lika, helst på kronan. Sån är jag.. Jag har märkt att jag har släppt lite på det själv.. inte så viktigt längre i alla avseenden.
Dom som känner mig vet att jag förrut kunde tycka att det var jobbigt att vara skyldig någon 9,50kr. Men nu vet jag att jag kan ge tillbaka.. om inte dubbelt så mycket. hihi
Men oftast så vill jag helst att det ska gå jämt ut. Inte till någons fördel. hmm..
inte alltid så lätt!
Därför har jag börjat släppa på det hela... känns så fritt på nått sätt. Slippa känna det dåliga samvetet.
Nu lät det ju konstigt.. inte för att jag brukar låna pengar.. men att man kankse köper nått åt nån eller så..

(Tänker:
Kan knappt minnas när jag lånade pengar sist..?! måste ha varit från banken *hihi*)

Därför blir jag så stött nu... Stött är rätta ordet. Och irriterad!
Man ger och tar!
Så är livet.
Lär dig det människa!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

de med motorcyklarna?? :)

2008-03-07 @ 16:53:57
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Lajsa

Mä hallå!! Håller inte med dej, du är definitivt en av de mest givmilda människor jag känner! Tänker alltid på allt, har alltid nåt i bakfickan :-)
Haha å d e bra att du har koll på pengar, annars skulle d alltid bli kaos när jag e inblandad :-D
Puss i jumsken!

2008-03-07 @ 20:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0