Nära skiljsmässa

Idag är jag inte mycket värd.
Om ens vatten.
Vi skulle ju bara svänga förbi IKEA på vägen hem för att köpa en hylla till badrummet. Och det skulle bara bli en hylla. Alla vet ju att det aldrig, bara, blir det man tänkt sig utan alltid lite till.
Vips blev det ett ute-möbel-set. Vi går ju å klagar här hemma att vi inte använder balkongen och jag har spenderat mycket tid till att leta efter en soffa som får plats mot ena kanten. Den ska vara liten men ändå djup. Å det hittade jag i dag. MEN man kunde inte köpa den separat, utan man var tvungen att köpa ett helt set på ett bord, två stolar och en soffa. À 695kr, istället för tusenlappen. KALAS tänkte jag och det behövdes lite övertalning.
Motiveringen var :
En soffa går iaf på runt 5-6 hundralappen och de övriga möblerna kan vi ha i källaren, i väntan på bättre tider.

Väl påväg till bilen, slog det mig att vi redan hade en fullproppad bil.
Såklart var allt i delar, men katrongen var påtok för stor.
Jonas svor, gapade å skrek. *pinsamt*
Varför inte bara göra det bästa av situationen?
Jag började plocka ur delarna. *Jonas skämdes*
Men vaffan.. vi hade kanske redan innan räknat med att bryta upp kartongen för att få in delarna. (?)
Jonas påminnde mig om att det var ANDRA gången detta hände.
"ÄÄhh det gick ju skit bra förra gången, vi löste det efter mycket om och men"
Jonas chilla ner!! Lös problemet som uppstått istället!

Det visar sig att bordskivan var för lång så den gick inte in. och inte har vi nån dragkrok heller att linda fast snören i.
Allting tog dubbelt så lång tid för att han var sur å grinig i gapade som en tok.





Jag är faktiskt lite stolt över att allting tillslut fick plats. Ledsen över att Du, Jonas, satt som ett S.

Han är fortfarande skit arg och tänker tydligen vara det tills han ledsnar.

//Optimist Jollen

Eftersom att vi inte pratat speciellt mycket efter att vi varit på ikea så har ju tankarna kunnat virvla iväg lite på egen hand. och jag har kommit fram till att HAN drev mig till detta idag.

HAN går å klagar på att han inte trivs i lägenheten. Badrummet är PISS, köket är PISS, Elliotts rum och sovrummet är detsamma. Visst, jag är inte helnöjd. Men nu är situationen denna att vi inte KAN hitta nytt boende med tanke på att en viss man ska plugga. Så nu får vi nöja oss med det vi har och göra det bästa av situationen.
JAG GÖR SÅ GOTT JAG KAN, för att vi/han ska trivas. Målar om i köket, kakel ska upp snart och sen ska bänkskivan bytas. Nu är badrummet lite till piffat.



Och en soffa står på balkongen.

Är det jag gör någonsin nog?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0