Nytt år...

Goddagens!

Nu är nyåret över och såväl vår vinterkräk sjuka!!
På nyår var vi hos Li och To och där var också Hi och Pa och så våra barn såklart.. Hi å Pa har inga barn än.. men påväg snart kankse?? man får väl hoppas! Hoppas vi inte skrämde er för mycket på nyår bara.. barn är barn :-)
Vi åt gratinerade rotfukter (potatis och morrot, haha) med fläskfilé,sallad och såser.. MUMMA!! till efterrätt hade Li gjort en citron och Lime paj.. mycket gott. Sen var det speltajm :-) Med andra ord- heter spelet. en i laget drar ett ord och ska försöka förklara ordet med andra ord (helt enkel)! det är konstigt hur folk kan klicka.. haha ett ex. Malin drar ordet Taiwan och säger "Made in" och jag svarar Taiwan :-)) ju längre tiden gick ju mer fick vi i oss och ju roliga blev orden och förklaringarna!! Då togs godiset, chipsen och osten fram. Gu va vi goffade!!
Sen vid 12 blev det skumpa!!! Gott nytt år!!! Li och To hade hållt sitt förra nyårslöfte, att inte bli gravida det året och det tänkte dom ha som nyårslöfte iår igen... Jag därimot försökte lite mer i stil med vikt och träning bla bla bla... jag har iaf tänkt att börja träna med laget igen, om jag får!? det känns lajbans, spritter i hela kroppen! :-)) Jonas hade några tankar om att inte äta så mycket sött.. men jag tror det var mer för att jag skulle tänka på saken.

och inte tog jag några kort inte!! hade med mig båda kameran och videokameran men ICKE.. det glömdes helt bort! :-(
Vaknade på nyårsdagen med alldeles för lite sömn i kroppen. J var bakfull så jag tok upp E och gjorde iordning vällingen, sen gick vi in och mös lite med Laj i sängen. Då mådde jag prima! Sen äts det frukost och J vaknar... Magen börjar krångla och värst va J var bakfull?? Nej... då var det nog dax att gasa på pedalen hemåt. Jag fick stanna 4 ggr på vägen hem. mådde såå illa! stackars J satt i baksätet och ojade sig. efter Finsta f´gick det inte att hålla emot längre PJUUUUUK.. rakt ner i po.p påsen!! är jag bakfull? efter 4-5st glas vin? med vatten till? hmm...
J slänger sig på toaletten när vi kommer hem PJUUUUK! han lägger sig.. jag ger E mat och sen går vi in i hans rum, jag lägger mig på mattan och försöker slumra lite... nej, det här går inte.. PJUUUUUUK!! det här är inte nån bakfylla.. å nej.. det måste vara kräksjukan. Å konstigt nog när man börjar inse det så PANG sätter det igång på riktigt. Som tur var så kunde E sova hos Farfar!! dom e verkligen guld värda :-) Det är helt omöjligt att ta hand om en liten när man har kräksjukan.
Men nu är vi på bättringsvägen iaf.. eller ja... friska!! lite vätska att ta igen bara :-) det gick ju över på 12 timmar men kroppen är inte ett dugg med på noterna.. det tar ett tag!

Nej nu ska jag ta hand som semelbullarna jag bakat... En viss person fyller ju år imorgon och då ska det finnas godsaker här hemma!! :-))

Hejsvejs. Lingongnejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0