Mycket har hänt

Inte mycket av värde kankse.. haha Men ni väljer ju själva att läsa eller ej :-D

För det första:
Eva har varit här :-) Vi har latjat sen i tisdags eftermiddag. Vi har inte gjort någe speciellt. Handlat lite... as usual! På kvällarna har vi stickat.. haha.. ja ni hörde rätt! Jag har stickat mig en alldeles egen halsduk.. bred, stor, fin och mjuk!! Helt underbar! Bild kommer senare.

 Det andra:
Vi satt och tittade på Karolina Gynnings nya program.. om sig själv typ. haha.. jag höll på att dö. Mer vilsen och flummigare människa får du leta efter.. Hon gör ett så förvirrat intryck. Säger verligen det som först ploppar upp i hjärnan.
Detta program handlade om barn. En tjej som skulle föda. Man fick se lite från förlossningen, slut skedet i det hela när bebisen kommer upp på magen och lite skrik. Tårarna vattnades i mina ögon.. herregud det är så underbart!
Hon hamnade även i en familj med 8 barn och skulle vara nanny. HERREGUD! Jag sulle INTE lämna bort min 3 mån gamla bebis till Karolina Gynning ett helt dygn!! Å NEJ!
Familjen hade 3 tvilling par.. om jag fattade det rätt!? oj oj oj. Det börjades med matlagning. Det skulle stekas falukorv. Oj tänkte jag.. till 9 pers. henne + barnen. Hur lagar man så mycket mat? Frysen måste vara enorm.
Aja åter till saken. Hon skar upp falukorven och kastade ner skivorna i stekpannan. Såklart barnen gör lika dant. Det feta matoset stänkte. Det hamnade på en liten flickas hand.
"Oj då" sa karolina. " Det var ju inte så mycket, såja såja..." "Det var så lite så det gjorde inte ont"
JOoooooooo... svarar tjejen och börjar böla. "Det gör ondare på oss små barn än på vuxna menar lilltjejen"
Det är kaos i köket!! Karolina börjar känna sig lite smått stressad.
"men men.. vill du ha en kaka att äta på, så blir allt bra?!?"
nej, svarar tjejen... "Då vill alla andra oxå ha och så blir det så mycket" (duktig flicka)
Jahaaa.. Det var ju typiskt!!, suckar hon Karolina.
HAHAHAHAHAHA jag trodde jag skulle döö av skratt.. Det där programmet ska ses nästa vecka oxå.

Tredje grejen värd att nämna: hihi
Jag gjorde nått så idiotiskt på träningen i tisdags. WOW det här går ju bra tänkte jag.. började få in fottekninken och tog i lite mer. Vips så sträckte jag båda ljumskarna.. jag föll ihop.. ajaj!! nej, här ska jag inte geupp. Upp och hoppa!! Nästa övning var det mer sring i .. herre gud, det kändes som knivar... steg efter steg. Men jag kämpade. trodde väl att det skulle lösa sig om jag blev lite varmare. Men icke! "snabbare tempo" "söla inte, jobba tillbaka" Hörde jag i ryggen.. ljumskarna skrek! faaan va besviken jag blir.. kroppjävel!! Ska jag ha dig livet ut mpste du lyda mig också.. eller är det jag som ska lyssna på kroppen?? nej.. det har jag inte tid med!
Sen var det match... jag ville så gärna. Satte på mig västen. Jag skulle spela back.. bra tänkte jag! Men NEJ.. NEJ Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, efter första steget var det bara att kasta in handduken. Å va sur jag blir.. och ledsen!! Då får jag höra.
"Är det här verkligen en bra sport att börja med efter en förlossning? tänk på att allt inte riktigt hänger ihop än, dina ljumskar har varit så brett isär för några månader sen, det är inte konstigt att du får ont"
Det var ju så länge sen 10 mån!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag vill ju så gärna spela.. komma i form! aja.. lämnade träningen gråtandes.. hoppas ingen såg.. jag bara stack! ångrar det i efterhand.. men jag vill inte att folk ska se mig med andra ögon, om ni förstår vad jag menar! lite tigerbalsam senare så kändes det bättre. Jag är fortfarande lite stel och det känns ordentligt när jag flyttar mig i sidled.. men annars går det bra. Jag ska upp på träningen ikväll och känna efter. Måste värma upp ordentligt!!

Det fjärde på listan:
Vi såg en dokumentär på kunskaps kanalen oxå, om andra världskriget. Herregud! Svartvita bilder och filminspelning på döda människor. Det skar i hjärtat när jag såg barnen. Barnen i Elliotts ålder.. liggandes där på en trappavsats. Det finns inte ord för vad jag känner. Det tåras i ögonen. Stackars människor. Hur kan folk vara så otroligt dumma mot varandra? IDIOTER!! att man ens kan sticka en dolk i en annan människas rygg?? Det finns verklige nitne på min världskarta.
Det känns som att jag någonstans har varit med om detta. Hua! måste vara i ett tidigare liv eller så...
Jag tror jag är paficist...

Pacifism (av franska pacifisme, ytterst av latinets pax, "fred") är en ideologisk hållning till konflikter som på religiös eller etisk grund avvisar användningen av våld, även i självförsvarssyfte. Antimilitarism är ett snarlikt begrepp. Man har bland annat utvecklat icke-våldsförsvarets tekniker som alternativ till militärt försvar. Det finns ingen enskild teoretisk doktrin som samlar all sorts pacifism, utan snarare en mängd olika teoretiska grunder. Termen "pacifism" introduceras 1902 som en synonym till "anti-krig".

HATAR KRIG OCH ORÄTTVISOR. DET ÄR DET VÄRSTA JAG VET!! Måste man kriga?? Varför inte prata igonom saker.. som vuxna människor!? nej nu ska vi ta folksliv och åka och bomba lite!! bara för att vi inte kan komma överrens.. Hemskheter!!
Till vilken värld har jag fött ett barn till?? ÅÅ ja blir så arg!

Nog pratat om det.. nu till den femte grejen på dagordnignen:
Konstig text det blev.. hmm aja.
Det har tagits så mycket kort under tiden Eva varit här.. as Always :-D
och objektet har självklart varit E...


E, vid som skattkista.. superlycklig över sin erövring.. Bling blingen. som han vet alltid ligger där.


Tjoho under bordet


Plocka i och ur, i och ur


Flörtis


Mmm bäst att smaka på Mammas nya investering, en bra sådan.. man lan låsa fast skåpsdörrar med den också. ;-)

 Så som det ser ut här kan man tro att det äar barnmisshandel på G. Men nej nej..Sen ställde mamma den i hörnet.. där han inte kom åt den. Hua va sur man blir, men mamma blir ledsen av alla bitmärken på lindan. Då går man ner på knä och visar ordentligt hur sur man blir.              

 Gudmor!
  Mamma och son busar

 öga mot öga... kind mot kind


Kommentarer
Postat av: Hannah

En fatpipe!

2008-01-17 @ 20:30:44
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Micaela

du måste va försiktig med kroppen lina! =( inte ta i för hårt på en gång... sov gott!

2008-01-17 @ 22:01:29
URL: http://micaelasruta.blogg.se
Postat av: Micaela

om man lagt in en bild i ett inlägg, hur gör man så att den förstoras när man trycker på den?

2008-01-18 @ 17:21:28
URL: http://micaelasruta.blogg.se
Postat av: gooooof

Bara så att du vet så läser jag inte här längre... hehehe

2008-01-19 @ 11:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0