Grå och regning städdag

Här sitter jag och gnager på mitt skivade gröna äpple... är förvånad över hur gott det smakar. Jag älskade sånna förrut.. men under graviditeten var dom bara sura, beska och syrliga. Men nu smakar dom helt perfekt igen :-D

Vi har inte fått tillbaka E än... Farmor och Farfar T vill inte lämna ifrån sig honom. Vi ska dit på middag lite senare, så jag hoppas vi får hem honom då!! Det är så skönt att han sköter sig när han är borta. Och att han lär sig att sova borta. Men nu saknar jag honom rejält. Min pussunge som far och flyger som en skottspole. Hans närhet, busighet och bedårade skratt :-) Det är nog bara bra att sakna honom ibland. Det kan ju bli för mycket av det goda!

Vi hade det mysigt igår. Känns konstigt att bara umgås han och jag, J alltså. Vad ska man prata om? Han kom hem vid halv 8, då åt vi. Jag hade stekt på lite korvbitar med lök, haft i lite krossadetomater med vitlök och sen kryddat med peppar. Till det åt vi bulgur! Det var gott!
Sen gick vi in och satte oss framför tvn... vi tittade på Js favvo serie Cops.. haha sen vart det en stunds Let´s dans innan det vart dags att ta sig ner till bion. Det blev Natural Treasure. Jätte bra!! Man önskar själv att man skulle upptäcka nått sånt där. Nån guldstad eller nått. Vore ballt!! Kanske ska ta och bli Arkeolog. hihi sitta meg pudervippa på stenar och dylikt!? ähh...
Vi gick genom staden hem. När vi kommer upp på toppen, där vi bor.. ser man ner över hela staden. Så vackert!! Ska fota någon dag så ni får se. Vattnet som blänker och ljusen från alla hus och gatulyktor som skimrar.
Vi klev in genom dörren, kastade oss i soffan och tittade på Boston.. nånting med advokater. VIPS, somnade vi båda två, i varsitt hörn av soffan. Kl halv 2 vaknade vi och gick och la oss i sängen istället. Jobbigt att man inte hade sminkat av sig än eller borstat tänderna. Det var bara att ta tag i det hela och sen skutta i säng. Jag måste ha varit väldigt trött för jag har legat och irriterat mig hela natten på nått som sticks i örat. Hade ju örhängena kvar! pucko!
Vaknade och var kalaspigg kl 7, då vanligtvis E brukar yla innifrån sig. Försökte somna om.. kl 8 vaknade J till. Då kröp jag in i världens varmaste famn och sov vidare till kl kvart över 10. Då det ringde på dörren. Det var grannen som skulle ha visning och ville ställa in lite grejor hos oss som blivit över. Ja då var det bara att hoppa upp och börja dagen!
Vi har städat ur julen ordentligt idag.. J klippte ner kranen i en sopkasse å jag har svept in alla tomtar i tidningspapper. Nu finns det inte ett spår av julen kvar!

Jag har även plockat upp en gammal bergsprängare som E ska få ha i sitt rum.. så att han kan lyssna på gamla band som jag älskade när jag var liten. Bla Kalleanka partaj eller vad den nu hette.. JA Hölena jag har hittat den!!!! man får gamla memories :-D

Nej nu är det dax att göra sig iordning inför middagen!

Måste bara få veta vad ni har för minnen till dom här gamla dängorna först!!



I Swear och Stay another day... mellanstadie discona.. oj oj oj va det var livat.. hihi



Kommentarer
Postat av: Anna

Ja Lina, vilka minnen. Kommer ihåg att Karin hade E17-låten och man var sååå avis. Många tryckare till denna... :) Kramis

2008-01-12 @ 19:20:45
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: Hanna

komiskt det där med äpplena, jag ääälskade chilinötter innan jag blev med beebis. nu är de inte alls frestande, tvärtom.

vad bra att ni hade det mysigt! själv har jag köpt en påse godis och ska gå till tv och umgås med den ikväll.

kram på dej

2008-01-12 @ 19:49:17
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: HÖlena

Har du hittat på det gamla bandet?:-) Det var tider det:-)
På tal om East 17, vilka killar:-)
Minns du mellanstadie discona när man dansade tryckare till den?:-)

SAKNAR DIG LINA!!!
PUSS

2008-01-13 @ 19:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0