Ett perfekt slutkläm på året som gått!

Även jag känner för att sammanfatta mitt år i form av en lista:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja.. födde barn bland annat!

Höll du några av dina nyårslöften? NEj jag hade bestämt mig för att inte ha några nyårslöften, mer än att träna mer.. bla bla bla. Visste nämeligen inte hur det skulle bli med en liten :-)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaoo nu ska vi se.. Jenny och Anders fick Tekla. Madde och Ronny fick Melvin.
En hel del folk kommer att få smått nu i början på året... åhh vad jag längtar efter dom små krypen. Mickis har inte långt kvar och inte heller Hanna, även fast vi inte känner varandra så bra så verkar hon rekko å mysig.
Sen har vi mina grannar från oldtimes som ska till å föda.. oj oj oj vilket år!

Dog någon som stod dig nära?  Ja, tyvärr... Min kära morfar! alldeles alldeles för tidigt :-(

Vilka länder besökte du? Underbart fina Kroatien

Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Lite mer tid till allt... Vill så mycket, men hinner så lite!

Vilket/vilka datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
4 Jan, min födelsedag, Laj med familj kom med bilbarsstolen vi köpt.
27 jan, Olles dop, och jag smällfet och höggravid gudmor! 
17 Feb 5Års dagen med Jonas firades på Ett glas! Mumma meny!
21 Mars Värkarna började... 22 Mars Elliott kom till världen.
22 Aug, morfars bortgång. 
26 Aug, Elliotts dop.
15 sept Kroatien resan med Mattias o Johanna.

Vad är det bästa som hänt dig år 2007? Dum fråga! Elliott!

Största misstaget? hmm.. inte har orkat tagit mig tid att träna. Att ha Elliott på köksbordet i bilbarnstolen.

Har du varit sjuk eller skadat dig? Efter förlossningen var det endel yrsel efter blodförlusten som höll i sig ett tag. Ryggen är paj.. hur länge ska man ha så efter förlossningen?? lite kämipgt med operationen... och nu på sistone vinterkräksjukan.. ojoj.. klagomål!! ska bli bättre till iår, verkligen!!

Bästa köpet?
Diskmaskin... inte inkopplad än, men snart sörru!

Vad spenderade du mest pengar på? Kläder till minstingen.. och till mig själv. Konstigt det där när man inte kan ha nått annat än mammakläder. BORING! sen helst plötsligt så kan man.. då måste man ha nytt!!! för i sina gamla kläder kommer man ju inte!

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja mycket! Bästa vänners sällskap, Elliotts framsteg, vann 10 000kr på Mio.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? Oj, många låtar!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare.. fast på ett annat sätt!

Vad önskar du att du gjort mer? TRÄNAT.. jäkla tjat! Umgåtts mer ensam med min karl. Sagt till på skarpen!

Vad önskar du att du gjort mindre? Tänkt... på framtiden!

Hur tillbringade du julen? Men pappa på fredagen, Js pappa på lördagen, mamma på söndagen, Js mamma på måndagen, Js mormor på onsdagen. Måste bli bättring på det hela till nästa år!

Blev du kär i år? ja.. många gånger! bla, i en ny kamera:-( på tog för dyr. och i en prickig klänning som jag införskaffade mig till dopet :-)

Hur många one night stands? vad är det?

Favoritprogram på tv? Days of our lives :-)) Prison break... bonde söker fru...

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Jag hatar ingen.. men jag kan känna att jag ogillar en som jag gillade starkt förra året! Trist men sant!

Bästa boken du läste i år?
Den enda boken jag läste iår var Gömda av Liza Marklund... läste ut den 5 dar, sjukt bra!

Största musikaliska upptäckten? Att mina dikter jag skrivit i alla år fungerade ihop med Viktors musik... oj oj oj vad det kommer att låta bra!! spännande!

Något du önskade dig och fick? Ett friskt barn. En operation.

Något du önskade dig men inte fick? Svar på alla frågor om framtiden!

Årets bästa film? årets bästa? vet ej! men A walk to remember slår det mesta!

Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Först jobbade jag, sen bakade jag, sen kom det folk... sen somnade tjocksmocken i sängen på kvällen

De bästa nya människorna du träffade?
  Har träffat mycket tokfolk så här under 2007... kan inte välja nån speciell!

Hur skulle du beskriva din stil år 2007? Från pösig mammaklädsel till min vanliga röd,svarta,grå, jeans stil!

Vad fick dig att må bra? Min familj å nära vänner!

Vem saknade du? Anna M... Har varit allt för lite tid till oss.

Favorit månad? Augusti... semestern uppe i norrland

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jaoo.. om jag sluppit alla osanningar! Skulle ha besparat mig mycket kraft, energi och tankeverksamhet!


Säcken knyter nu ihop 2007 å läggs till det förflutna, dax att blicka framåt!

Se så!! Välkomna det nya året med öppna armar och se vad det har att erbjuda...


nästa år blir...
 VAD DU GÖR DET TILL
tänk på det!



Puss å kram vi kanske ses på stan!


Kommentarer
Postat av: Hanna Panna

Ah, tänkte faktiskt göra grahamsbullar. just det jag funderade över. gott med lingon i säger du. får pröva det.
haha ja jag har en jättelyxig kyl/frys med ismaskin o sånt men frysen är endat 3 fack!
jag kan inte ens laga mat och frysa in!
det är skittråkigt. du får komma upp och se hur vi har det nästa gång du kommer till krokarna.
jag tycker det är jättekul och se hur folk bor :)
kram på er

2008-01-03 @ 17:59:06
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja veet, men om det bara gick så skulle jag inte säga nej! :)
Vi får se hur det går inatt =P
Lingon är jättegott så det är absolut ett hett tips :)
Jag gillar iofs och rensa 365 dgr om året men perfekt nu, för nu har jag någon att göra plats till + att tiden rinner (!) iväg.
Godnatt på dej =)

2008-01-03 @ 23:08:14
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0