Du vet att du är mamma när du...

Du vet att du är mamma när du


* fångar upp kaskadspyan i sina egna händer

* nynnar på Pippis gamla dänga i matkön, isf Brittans nya...

* drar kundvagnen full med varor fram och tillbaka på Ica, i tron om att det är lillens vagn.
 
* mosar din egen mat

* pratar bajs offentligt utan att bry dig..

* kan slänga upp patten varsomhelst utan tänka på konsekvenserna.. även efter att du slutat amma.

* kommer på dig själv att stå med vaggande rörelser när ett barn skriker

* när du kommer på att du tillbringar mer tid på alla fyra, än ståendes

* tycker peta i näsan på andra är en vardaglig sak

* värderar högt att sitta på toa ifred

* inser att du värderar saker högt som du tog för givet förrut

* inser att någn annan är viktigare än dig själv 


Att vara mamma är det bästa som någonsin har hänt mig.
Satt och ransakade mig själv och kom fram till dessa små rogivande slutsatser...
 fick mig ett gott skratt :-D
Så jag tänkte.. Jag bjuder på det!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är rolig min sköna :)
Gillade den med mosar sin egen mat =P

2008-01-30 @ 11:53:35
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Micaela

haha ha!
hoppas ni har det trevligt!

2008-01-30 @ 13:25:35
URL: http://micaelasruta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0