Vistelsen på spahotellet no 1

image144


Undernatten sov inte Jonas mycket.
Nervös och sprallig som han är.
Kl 03.20 ringer klockan, då var det dax att stiga upp.
Som tur var så vaknade inte E.. men jag låg vaken under tiden då han käkade sin frukost och prasslade, bankade och donade.
Kl 4 lämnade han hotellet. E vaknade vid 5. Då var det blöjbytning och välling som gällde. Sen somnade han om efter lite om och men.. 2 timmar till.

Vi gick upp för att käka frukost.
Vilket hotel man bodde på. Väldigt hög klass. Vi hade fått en minisvit, med bubbelpool och hästensängar.
Kungens farfar fanns på bild i receptionen och ett brev av honom där han tackade för vistelsen (gammalt ärorikt hotel) där efter satt kungens pappas bild och brev inramat, därefter en bild på kungen och drottningen.
Kvällen innan när jag skulle upp till restaurangen och värma Es välling var det utlagt rosenblad på trappstegen och en uppklädd man satt och spelade piano på en flygel i restaurangen.
Kännde mig helt fel, där med vällingflaskan i handen. Men var det ända sättet att värma den så var det inte mycket att göra åt.
Oj oj oj vad man hade förväntningar på frukosten. Ja, ägg, baconet och salladen.
Men huuuuua, äggstaningen flöt i vatten och bacon skivorna var brända och torra.
*ledsen, ledsen, ledsen,*
Min blick flöt över det välfyllda bordet.
Fil, 100 sorters flingor, bröd i mängder, kokta ägg JAA, uppskuren frukt, pålägg.
hmm.
Det mörkaste brödet. Det fick det bli, nästan svart.
OCH OJ OJ OJ va gott det var. Massor av nötter i med nån aprikos bit. Det var nog det godaste bröd jag ätit. Funderar på att ringa dig och höra vad det var i.
Och såklart blev det ett jouice glas.
Så 2ägg, ett glas mummaapelsin, 2skivor bröd utan smör med massor av paprika på. Var det så dåligt??

Efteråt fördrev vi tiden ner på spaavdelningen.
E var lite reserverad tilll att plaska runt först.. men sen var det i full gång :-D
image141

Kommentarer
Postat av: Emma

Det verkar mysigt att bo på hotell iaf.

Jag hejar på dej Lina, du är jätte duktig med maten!
Puss

2008-02-25 @ 20:18:26
URL: http://rodemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0