Sovrutiner...

E gick och lade sig som vanligt igår vid 19, utan att protestera. Vaknade i morse vid 7. Pappa bytte blöja och mamma fixade välling. Ibland brukar han ligga mellan oss och snuttavälling, men ibland så lägger vi in honom i sitt eget rum. Ibland somnar han om och ibland så leker han.
Idag var en sån dag, då mamma och pappa inte alls hade lust att gå upp klockan sju. Vi var tröttare än tröttast. Så han hamnade i sin säng.
Kl 09.15!!!!!!!!!!!! började han att klaga... Då var det dax att gå upp. Å herregud! Va snäll han var. Vi fick en sovmorgon :-)) Tack min pluttegos!

Jag får dåligt samvete över att vi lägger över honom i sin säng, utan att ge honom närhet och gos när han får vällingen. :-(
Han mår ju inte dåligt av det. För då skulle han klaga! Men senare i framtiden kanske. Han kankse kommer att föredra att vara för sig själv... hjälp.. nej så får det inte vara!
Han känner sig trygg i sig själv och i sin säng.. hela nätterna. Vi behöver inte springa emellan alls.


Krigarprinsessan kämpar på.

Inte långt kvar nu tills lillen ligger i era armar. Tålamod är en gravid kvinnas bästa vän. hihi! Kämpa på!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, krigarprinsessan får verkligen göra sak för namnet.
helt sjukt vad jag har förbättrat mitt tålamod senaste 9 månaderna. bra terapi. mitt tålamod är lika med 0 annars nämnligen.
på en skala på 10 har jag nog vandrat upp till 4-5 nu.
kramar

2008-02-03 @ 14:12:10
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0