Dagarna har runnit iväg

I tisdags kom Eva.. idag åkte hon hem.

Dagarna har flugit förbi... J har varit på inköpsskomässa i Jönköping och jag har haft Eva på besök.
Vi har hunnit med att knalla på stan (twize), åka till Arninge och lämnat tillbaka bilbarnstolen och köpt kakel till vårat "nya" kök. Sen har det varit det vanliga... göra mat, diska (måste ge cred till Eva där), leka och busa, byta blöja och bada.
Jag har haft en andra hälft här skulle man kunna säga.. gu va skönt att dela med mig av mina vardagsbestyr ibland. man får ju helt plötslöigt tid till annat :-) t.o.m en tupplur sittandes och sovandes i soffan i sisådär 45min. Aj min nacke.. men det var as skönt! när hände det mitt på dagen sist??

Jag har hunnit med att ljuga också... Bilstolen vi köpte på rea förra torsdagen var sönder i armstödet :-( jobbigt det blev att åka in å byta den. Men då ringde min kära svärfar och berättade att bilstolen dom köpt till sina barnbarn hade blivit för liten för den ena.. och då var det ju bara E kvar.. så vi fick den. Den var lite rått biten, hade stått ute i förrådet. Men det fixades snabbt till.
Jo, till saken. Jag ville alltså ha pengarna tillbaka för bilbarnstolen. Först verkade hon lite motvillig eftersom den var på rea.. bla bla bla. Så jag lirkade lite med sanningen skulle man kunna säga. Vi gick bort till bilstolsavdelningen och vips hade hon 3 nya stolar att rekomendera. Jag var VÄLDIGT intresserad. Å hon gav sig inte... tillslut så vräkte jag ut mig att svärfar visste så mycket bättre än jag i den här frågan om bilbarnstolar så jag var nog tvungen att ha med honom i mitt bestämmande.
"Jasså, varför vet han mer?" frågade hon.
"Jo han jobbar ju i den här branschen" kläcker jag ur mig.
"Jaha som vaddå?" undrade hon tvärt.
"Jo.. öööhh.. han jobbar på.. ööö inte mekonomen" börjar jag.. (varför kunde jag bara inte säga mekonomen? nej för jag tänkte på Mickis pappa.
"Aaaaa nånting.. han har precis bytt" säger jag
"Autoexperten"? frågar hon.
"Just ja". :-)
hihi... kände att det blev ganska så lagom invecklat och trovärdigt :-) Och jag sa att han jobbar ju i Sthlm så vi skulle ju kunna svänga förbi här.. Jaa redan imorrn! haha...
Då var det inga problem att få pengarna tillbaka..

Men nu såhär i efterhand, varför skulle vi köpa en bilbarnstol på babyland om svärfar jobbade på Autoexperten?? aja.. jag fick som jag ville iaf. Men pengarna fick jag inte se mycket av.. Det gick på kronan jämt upp med kaklet.
Sen att vi åkte en omväg hem ser jag bara som lite sightsing i Vallentuna.. OJOJ vilka fina kåkar. :-))

Sen har vi hunnit med en träning i torsdags också. T.o.m Eva.. men hon satt på läktaren! Det var bra att ha någon som såg objektivt på det hela tycker jag. Hur jag för mig på planen å så... Eftersom tränaren varken lyssnar eller tittar på träningarna så vet man ju inte riktigt. (??) Vore ju trevligt med liiiiiite feedback. Men men.. det kanske är för mycket begärt!?

Å gud jag fick precis veta någe roligt... Vet ni vad??
Js jobb ska ha 100års fest i maj. Med alla arbetare med respektive + leverantörer och annat folk. Intersport här i Norrtälje är tydligen äldst i sverige. *coolt*
Chefen har haft lite hemlighetsmakerier för sig.. vi har inte riktigt vetat vart vi ska befinna oss någonstans. Men nu vet vi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hna har hyrt hela Grisslehamns festanläggning.. med spa och allt! + 3 rätters middag + live musik + hela hotellet!! *wow wow wow wow* Gissa om det ska bli party barty!??

Men sen spred sig paniken..
Jag i baddräkt?
NEJ NEJ NEJ!! Den bjuder jag inte på!
Vad ska jag ha på mig? Kan jag ta av plåstret tills dess? Fan min vikt! vill bara säga.. Nej nu jä*ar!! Men jag vet ju att jag nte funkar på det sättet. Nån som har någon smart och igenomkomlig viktras strategi att komma med?? *desperat*

Nej nu ska jag hoppa i säng... Förresten... nån som kan klå mitt saldo på lönekontot? - 2,89kr ??

pöss å snusk!

Imorrn borde Hannas och Andreas bebis komma.. enligt mina beräkningar :-))

J kom precis hem.. han har varit fyllechaffis åt sin mor. Han hade stött på en nakenhund, med hår!???? *what?* tror att jag skrattar ihjäl mig.

Kommentarer
Postat av: Micaela

haha ha! du är rolig du =)
ha en trevlig helg!!

2008-02-02 @ 00:11:42
URL: http://micaelasruta.blogg.se
Postat av: Micaela

blev det nån dröm inatt? marcus drömde att vi hade sex och mitt i akten gick vattnet =) ärligt talat så har jag haft riktigt annorlunda känslor i magen inatt. men men, är som sagt lätt att inbilla sig om man går och väntar på nåt. men både mormor och mamma födde ju första barnet en vecka för tidigt så det är ju imorn i så fall =) av nån anledning är det ingen som gissat datum över tiden?! vi får se, vi får se....

marcus ska jobba idag och jag ska bli hämtad hem till mor och far vid tolv. hur ser din helg ut?
kramar!

2008-02-02 @ 10:55:56
URL: http://micaelasruta.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha, en vanlig hund alltså? :)
Nej ingen press. Vaknade imorse och var lite besviken faktiskt. Att det inte händer något nån gång.
Men tror att vi har börjat om igen på samma kula som i tisdags. Toabesök, lite mensvärk. Vi kan väl ge det 3 dagar igen. För guds skull!!

Kram på dej :)

2008-02-02 @ 17:46:24
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0