Julen



Juuuul, juuuul, stråååålande juuuul *sjunger*
Det kändes som att vi firade vår jul i bilen... nejdå... men nästan.
Uppland-runt, som vanligt.
Norrtälje - Hallstavik-(+en liten tripp till östhammar) Alunda- Häverödal- Norrtälje.
Aldrig mer!!

Nästa jul ska vi fira långt upp i norr. Stillasittandes framför brasan och bara njuuuuuuuuuta!
Visst kommer jag att sakna mammas julfrukostar, som nästan har blivit lite utav en tradition :-) 

På resan mellan Hallstavik - Alunda blev det katastrof!
Vi hade glömt blöjorna till E hos mamma, ringer hon och säger när vi har 15 min kvar.
På macken i Gimo tyckte dom att det skulle gå lika bra med bindor??! *not*
Därifrån skulle det vara 1,5 mil kvar till Alunda. Hade ringt pappa och kollat om Alundas affärer var öppna, men NEJ!

Ja, jag veeeeeeeet. Uppala - Alunda- Gimo- Östhammar. Som inbiten Storvreta bo vet jag det. Men det slog slint. Istället för att svänga av mot Uppsala, svängde vi av mot Östhammar. Efter macken i Gimo fortsatte vi mot Östhammar, helt fel såklart. Men inte en enda affär hade öppet längre än till 13.00 och klockan var 14.00. ATTANS!
Mitt i alltihopa väljer stackars E att kräkas. Kaskader. Inbiten mamma, som jag är, försöker jag fånga allt med händerna.
Det resulterar i att hela min högra arm bli nerdränkt + all jag inser att min insats var som en fis i symden, hela han redan är dyngsur + stolen.
Mitt i ingenstans i Östhammars skogarna öppnar det sig och ett COOP uppenbarar sig.
Fort dit. Jonas kutar in. Blir stannad i dörren av en stackars arbetare som meddelar att affären stängde för 20 min sen. Jonas förklarar snabbt situationen och får gå in. Men till systers och min förvåning komer han ut UTAN BLÖJOR!! Han hade inte tagit med sig kortet. Eftersom att kräkan även nått ner i min väska bad jag syster betala lite snabbt så slapp vi den röran :-)
Torkade av E det värsta och satte på honom nya kläder. Ett blöjpaket rikare åker vi därifrån tillbaka samma väg vi kom. Åt rätt håll!
Väl framme blev E badad och jag fick äntligen tvätta av mig lukten på armen :-)

Såhär i efterhand inser man ju att, om vi inte hade åkt fel så hade vi inte fått tag i några blöjor inte... Allt har sin mening!

Vill ni läsa min systers version läs här: http://www.sannastankar.devote.se/blogs/983992/my-xmas.htm#WriteComment

Efter en kort Alunda tripp med farmor, mostrar, pappa och kusiner så for vi mot vår slutdestination. Elliotts farfar i Häverödal.
Där stupade jag i soffan och missade tyvärr det årliga julspelet. Kände mig dum! Men jag var helt slut.

Kommentarer
Postat av: hannah

förlåt mig men.. HAHAHAHAHA...

2008-12-28 @ 02:06:16
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: hannah.. igen

.. o ni lär få sällskap av oss nästa jul.. om planerna går som vi vill! ;-)

2008-12-28 @ 02:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0