Ganska så skaplig ändå

Helgen alltså! den vart perfekt. jag han med allt jag ville göra :-)
I fredags blev vi hemma båda två. Hade tänkt att ta en mysig hemma kväll.. sen ringde en kompis, Je, och tyckte att halloween ska firas.. eller iaf uppmärksammas! så vi blev ditbjudna på middag. kyckling och paprikapaj, mummsigt gott! så vart det lite idol oxå...

I lördags fick vi främmande på förmiddagen å sen åkte vi till Hallsta på middag.. efter det kände vi oss sugna på lite sällskaps spel.. å passade johanna å mattias ganska perfekt in i bilden :-)

I söndags fick jag spenera min alldeles egen dag på Underbara barnmässan! helt underbart... kändes konstigt att bara tänka på sig själv. hade ingen att mata, byta blöja på, underhålla.. utan det var bara JAG!!
Mi hade fixat gratis biljetter, toppen! det var massor av montrar att besöka... köpte lite kläder på Dunnis, fick lite burkmat på HIPP (broccoli å pasta), massor av badoljor å dyl från Natusan, en reflexväst å plåster från Folksam, jag skulle köpa ett snuttedjur med elliotts namn på.. fsta att jag hade skivit Elliott med TVÅ T, så blev det med ett. det fick dom göra om, då fick jag även den som var fel, å det var ju inte mer än rätt.. så jag fick två till priset av en :-)
Gu, efter 6 timmar så var jag heeeelt slut. inte alls van att springa runt sådär.
men det var hursomhelst en kanondag!

Å idag hade vi en mäklare här... som fotade lite.. bilderna var jättefina! smög ju som en höök bakom för att försöka få mig en glimt av bilden när han knäppte, lyckades inge bra.. men sen var jag ju bara tvungen att fråga om jag fick se bilderna av ren nyfikenhet å jag är nöjd :-)
Vi har ju smygtittat lite på en fyra.. men bara smygtittat å idag ikväll ska vi smygtitta lite extra noga. det är markplan med STOR altan + kattlucka :-P

vi har varit fram å tillbaka, fram å tillbaka.. hela tiden, vad gäller stad att bo i. jag tror jag ska rada upp lite fördelar...

UPPSALA:
+ min hemstad, min bästa vänner bor där, en del av släkten, en verkligen jättefin och mysig stad, plugget finns där,
-  lite längre till allt (har nog vant mig vid norrtälje bara), högre insats å oftast hyrer, inte lika nära till barnvakter,
NORRTÄLE:
+ jätte fin å mysig stad, alldeles precis lagom, en sommarstad, nära till vattnet, nära till allt, hjälp med barnvakt finns nära, vi som familj får ut med av pengarna genom att bosätta oss här, jobben finns inom räckhåll,- om vi ska plugga kommer vi att antagligen göra det i Usala eller Sthlm, det är svårt med dagliga kontakter med nära å kära (men samtidigt så jobbar ju alla)

nej, jag är så kluven! önskar någon visste mitt/vårt bästa, för det för inte jag.

                                                                       

tjo hej, farbror frej


Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag tycker ändå att ni ska till uppsala! Ni sa ju själva att ma å to inte kunde ställa upp så mycket- å alla vännerna som kan(i u-sa)- å det jag gillar mest med u-sa, närmare mig och galna onkel som står redo att gå in i närmsta affär å köpa gigantiskt mycket lego..!! Ska ni ändå plugga å pendla kommer det gå åt mycket pengar till det, kanske rent ut av lönar sig med att bo i u-sa?! :-) Faster saknar sig Elliott, vännen/svägerskan och bror!! pussokram på er!!

2007-11-08 @ 11:06:13
Postat av: Hannah

...dessutom skall jag på jobbintervju på en nattjänst, då jobbar man 7 nätter på 3 veckor- resten står jag till förfogande som barnvakt!! :-D!

2007-11-08 @ 11:07:55
Postat av: Jenny

Jag och T tycker att ni ska bo kvar i Norrtälje! Vem ska vi annars tillbringa alla dagar tillsammans med? :) Det är så roligt att fika, babbla och pyssla med er! Kramar PS. Så fort T blir frisk blir det lunch på stan! :)DS.

2007-11-12 @ 17:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0