En gnutta hopp!

Trodde jag att jag kände igår när jag stod å diskade... ett hopp om att få bli det jag tror att jag vill bli, alltså att få utbilda mig och bli något. Jag försökte att få ihop det med bostad, pengar och familj... det blir ett år, tror jag, om min utbildning bara är ett år.. utan pengar...hur ska det nu gå ihop?
hmm.. om nu J kommer in på PO så börjar han hösten -08, en utbildning han har kämpat för och verkligen vill utföra... och det är ju då Ems jobb ska ha sin utbildning, troligtvis... å kankse den enda på väldigt läge?!!

En gnutta hopp har jag även börjat att känna över att dagen D kryper närmare å närmare... ett hopp om att det ska bli bättre... kännas bättre och se bättre ut!
J försökte få mig på bättre tankar igår.. men en gråtande och enspårig jag är inte lätt att prata omkull! Han frågade varför jag inte var lycklig äver att det äntligen ska hända?! ja.. varför är jag mer rädd än lycklig?
det handlar väl egentligen bara om att JAG ska känn mig mer till freds... men frågan är om jag någonsin kommer att göra det?! hur mycket dom än donar, klipper, skär och syr... hmm tåls att tänkas på...

å nu till en lite mysko sak...ställde mig på vågen imorse... har gått upp IGEN fastän att jag kan ha mer kläder från förr.. själv tycker jag att jag blivit smalare...alla gravidkilon är inte borta än men det känns som att det går åt rätt håll iaf... men inte enligt vågfaan!  hur går det  till??

tänkte jag skulle skriva lite hälsningar på sidan till folka jag vet läser :-D

*Laj.. det såg inte mysigt ut det du hade på tallriken igår... åt du det? det såg alldeles för rått ut för min del...

*Höl.. Är så glad för er skull... J hälsar och grattulerar!! tjofadderittan.. vad det går undan! :-)

*Mi.. kämpa på, det är den tungsta tiden kvar nu.. men det är såååå värt det!! du kommer inte att minnas det sen utan kan göra det om å om igen!

*Ev.. stressa inte hjäl dig.. vi finns kvar imorr också :-)

*An.. tänkte på flytten där, när blir den av?

*Em.. jag vill veta mer om utbildn... lova höra av dig så fort du vet nå´tt!

tjo å tjim, dimmeli dim

Kommentarer
Postat av: Lajsa

Nej hua, usch, blä, urk! Dumma fransmän som ger mat som inte e lagad...

2007-11-12 @ 16:04:39
Postat av: Hanna (Kompis; Emma)

Gud vad jag skrattade åt c:na = sena.
Kramar

2007-11-12 @ 21:55:43
Postat av: Anna

1 februari, senast. Då blir man ensam....

2007-11-12 @ 21:58:06
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: Hölena

Aoo:-) Tack för gratulationen:-)
Idag har vi blivit husägare med:-)
Hur har det gått för dig idag? tänker på dig. Kram å puss

2007-11-20 @ 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0