RockyRoad till er alla!!

Det är ni alla värda!! Denna mumsiga, smakiga röra...som bara smälter i munnen. Eftersom jag ska stå för julgodiset på julafton så kommer det kanske upp några fler smarrens tips :-)

Jag ändrade själv lite i receptet... å det vart MUMMA!

blockchoklad
klippta marsmallows
klippta dumle
lite hasselnötter
lite salta jordnötter
lite pecannötter

Du smälter chokladen i vattenbad (kastrull med varmtvatten, sen skål ovanför) medans det smälter blandar du allt det andra.
Rör ihop. Häll i form på smörpapper. nån stans runt 3 cm tjock bör smeten vara i formen.
Sen skjuss in i kylen. Låt stelna!
Skär sedan upp önskad mängd och stora bitar.
Stoppa sen i munnen och njuuuuuuuuut!!

(nästa gång ska jag testa med nougat ist för blockchoklad)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt!
Ska jag testa till helgen. Helt sjukt vad mkt jag har o göra varje dag fast jag e hemma heela dagarna.
Spännande!!

2007-12-11 @ 23:44:55
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0