Gräddkola!!

Nu har jag bakat igen... och självklart hade jag kameran i högsta hugg :-) det blir lite kladdigt i mellanåt...

100g smör
2dl vispgrädde
3dl socker
1dl ljussirap
1tsk vaniljsocker

Smält smöret
Rör ner vispgrädden, sen i med allt det andra
Låt koka utan lock 15-30 min RÖR OM
Gör ett kulprov (kalltvatten i glas, häll ner en tsk av kolan. Om den stelnar till en mjuk kola är det klart)
Rör ner valfri smak (tex 2msk kakao)
Häll sedan ner allt i en form, låt svalna
Skär sedan upp i stänger som du sen delar.
Jag tänker sno in kolan i bakplåtspapper och linda snören runt om så det bli riktigt kolor :-)




Några av huvudingridienserna


Det ska kokas i 15- 30 min


Sen hälls allt ner i en form.
Efter att ha varit på kylning hela natten kan det se ut såhär, och JA jag har smakat lite i ena hörnet :-)


OCH VERKLIGEN MYCKET MUMMA!!

Kommentarer
Postat av: LouiseS.A

Svar: Jo dem 16 personerna har alltså varit inne på din sida så många gånger, Och det kan ex varit du själv som kanske vill se hur din blogg ser ut, så varje gång du kollar "framsidan" av din blogg. Alltså det vi ser, då räknas ju det som en sidvisning.
Så komihåg; rött för sidvisning
och blått för; antal personer (eller antal datorer kanske man ska säga, då en person kan gå in på olika datorer)
Ha de så bra!
Kram Louise

2007-12-19 @ 13:42:24
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0