Dumlekakor!

Kom genast på ett till recept till jag verkligen kan tips om. Dumlekakor... åhh va goda dom är!! kan äta hur många som helst...
Sist jag gjorde dom truntade jag i formar. Ett minus för dom flöt ut över hela plåten.. haha så lär av mina misstag! :-)

24 st

200 g smör

1 dl socker

1 tsk bakpulver

3 dl vetemjöl


Rör ihop allt sammans! Klicka i degen i formar, peta ner en (halv) dumlekola
Grädda i 175-200 grader ca 10-12 minuter.
ett tips!
(ej nödvändigt, otroligt goda ändå)

Lägg på en Noblesse på varje kaka när den är varm.


Lycka till!!!!

Nästa steg måste nästan vara att ta kort på det jag bakar :-D vad sägs om det?


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Smarrigt!!

2007-12-11 @ 22:19:03
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Tu Madre

kopierade receptet. ska prova mig på den när jag har tid. älskar dumle :P

2007-12-11 @ 22:48:18
URL: http://www.tumadre.blogg.se
Postat av: Lajsa

Haha ja Dumle e sååå gott. Idag när jag jobbade skulle jag köpa en påse Dumle i en automat, va ju såå sugen. Stoppar i pengar (dyrt, 15 spänn men vad gör man inte..)ser hur påsen e på väg att ramla ner men till min fasa fastnar den på vägen å jag får inte tag på den, hm vad göra? Hade precis 15 spänn till så jag tänkte att om jag köper en till påse så puttar den på den första påsen (såklart!)så att båda trillar ner. Men vad händer, BÅDA FASTNAR! Där står man och har bokstavligen sålt smöret och tappat pengerna. Blev arg å ringde ett nummer som stod på automaten, så imorrn ska jag få mitt godis, hehe slutet gott-Dumle gott ;-)

2007-12-12 @ 20:16:17
Postat av: Hannah

Lina.. menar du av allt jag läst att du inte håller dig borta från socker å så? Vi skulle ju inte?.. :-/ ätit mkt? kan ju erkänna att jag ätit lite, bakar glutenfritt men inte alls mkt.. :-) Krampuss kära du!! Saknar er!!

2007-12-13 @ 11:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0